اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 23 August 2023
مدیرگروه صنعتی پژوهشی فریختگان زرنام:
مدیرگروه صنعتی پژوهشی فریختگان زرنام تاکید کرد: اولین پالایشگاه غلات کشور در حال حاضر بیش از ۷ هزار شرکت را تحت شعاع خود قرارداده و با تولید ۷۰ نوع نشاسته رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است.
پالایشگاه غلات ایران با تولید ۷۰ نوع نشاسته رتبه دوم جهان را به خود اختصاص دادبه گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس،حمیدرضا دلاوری مدیرگروه صنعتی پژوهشی فریختگان زرنام در حاشیه بازدید خبرنگاران از این مجموعه با اشاره به اینکه شرکت زرکام بزرگترین کارخانه کانفکشنری غرب آسیاست، گفت: شهرک پالایشگاهی غلات زر از سال ۹۳ فعالیت خود را شروع کرده است.

وی ادامه داد: در نخستین و بزرگترین پالایشگاه فرآوری غلات کشور انواع شیرین کننده های طبیعی  گلوکز و فروکتوز ، مالتودکسترین، نشاسته های اصلاح شده و پری ژل برای صنایع غذایی و داروی، صنایع چسب و کاغذ، ورق ،کارتن  وحفاری چاه های نفت تولید می شود.

مدیرگروه صنعتی پژوهشی فریختگان زرنام نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشور، دسترسی به شبکه ریلی کشور با خط اختصاصی راه آهن را از مزایای این پالایشگاه دانست و گفت: این گروه با کاهش هزینه های حمل ونقل قدرت رقابتی ایران در بازار های بین المللی را افزایش داده است.

دلاوری با تاکید براینکه این گروه در راستای چشم انداز صنعتی کشور با بهره گیری از آخرین فناوری های نوین مجموعه ای از مگا پروژه ها و صنایع تبدیلی را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه زر خودرو، تکمیل کارخانه کانفکشنری زرنام و کارخانه های روغن خوراکی، سس پاستا و تولید دارو را در دست اجرا دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه صنعت ما بین المللی است، گفت: همه کالا های جانشین محصولات ما در بازار با یک نرخ عرضه می شود که در حال حاضر با این شرایط امکان فعالیت حداکثری امکان پذیر نیست و باید فکری برای آن اندیشیده شود.

مدیرگروه صنعتی پژوهشی فریختگان زرنام با اشاره به اینکه تنها با ۵۰درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستیم، گفت: با این حال در دهه گذشته توانسته ایم ۱۵ تا ۲۰ برابر به حجم تولیدات خود اضافه کنیم.

وی ادامه داد: گروه زر با محصولات دانش بنیان توانسته صادرات به کشور های خاورمیانه، اروپا و روسیه را نیز داشته باشد. 

دلاوری در ادامه درآمد ارزی شرکت در سال گذشته مناسب ارزیابی کرد وگفت: با تلاش انجام شده پیش بینی می شود این درآمد تا پایان سال به دو برابر خواهد رسید.

*رتبه دوم جهان گروه زر با تولید بیش از ۷۰ نوع نشاسته* 

وی ادامه داد: اولین  پالایشگاه غلات کشور در حال حاضر  بیش از ۷ هزار شرکت مصرف کننده مواد اولیه تولیدی زر هستند  و با تولید بیش از ۷۰ نوع نشاسته، رتبه دوم جهان را به خود اختصاص دادایم.

مدیرگروه صنعتی پژوهشی فریختگان زرنام با اشاره به اینکه این شرکت با حدود بیش از ده هزار  نفر اشتغال در حال فعالیت است، تاکید کرد: گروه صنعتی زر در تولید و عرضه انواع غلات فرآوری‌شده فعالیت می‌کند. شرکت های زرماکارون، زر اویل، آرد زر، زر فروکتوز و زر گرین دیگر واحدهای تولیدی این گروه صنعتی می باشند.

دلاوری در پاسخ به سوال خبرنگارما،بیشترین موانع سد راه این مجموعه را مداخلات برخی نهادها دانست و گفت: ممنوعیت ها و محدودیت ها اثرات خوبی بر صنایع ندارد و اقتصاد شناور کشور باعث مشکلاتی برای صنایع شده است. 

پالایشگاه غلات ایران با تولید ۷۰ نوع نشاسته رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داد

5 آزمایشگاه آب و شیمی مجهز به فن آوری روز دنیا در گروه  صنعتی و پژوهشی زر

مهدی مهدی آبادی مدیر آزمایش کیفی گروه صنعتی و پژوهشی زر در ادامه با اشاره به اینکه ما توانسته ایم با توان داخلی از خروج ارز جلوگیری کنیم، گفت: گروه زرکام علاوه بر تامین نیاز داخلی ظرفیت صادرات را نیز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 5 آزمایشگاه آب و شیمی مجهز به فن آوری روز دنیا داریم، اظهار داشت: گروه زر با اجرای بیش از 250 استاندارد ملی و بین المللی به لحاظ اولین تولید کننده آدر سمولینا در ایران و دومین تولید کننده انواع ماکارونی و پاستا در جهان توانسته با استمرار کیفیت خود اولین مدال صادرات را کسب کرده است.

مدیر آزمایش کیفی گروه صنعتی و پژوهشی زر، ادامه داد: این گروه  ماده اولیه شرکت های داروی از جمله الکل را تولید می کند و در بحران کرونا کل خط تولید را به تولید الکل اختصاص داد و تنها تامین کننده الکل کشور بودیم.

مهدی آبادی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه زراعت محصول کود مایع را با اهداف مشخص مانند کشت دیم و کود های تخصصی تولید کرده ایم، گفت: کود تولیدی برای درخت پسته یا نخل مورد مصرف قرار می گیرد و توانسته بازدهی را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

وی افزود: پسماند شستشوی ذرت به عنوان کود مایع تبدیل کرد و راندمان را تا ۳۵ تا  ۵۰ درصد افزایش داده است.

مدیر آزمایش کیفی گروه صنعتی و پژوهشی زر، گفت: فرآیند تولیدی به صورت کاملا تکنولوژیکی و اتوماتیک بوده و همچنین تحت نظر سازمان استاندارد و غذا و دارو قرار دارد.

به گزارش عصرپرس، بزرگترین پالایشگاه غلات کشور با اتکا به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‌ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‌ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود را پالایش و فراهم آورد. اهداف و چشم انداز مدیران و کارکنان جوان این گروه صنعتی در راستای اجرای برنامه‏ های توسعه‏ ای خود برای دستیابی ایران به جایگاهی شایسته ‏ در صنعت و تجارت غذای جهان، پروژه احداث و راه‏ اندازی بزرگترین مجتمع کارخانجات فرآوری عمیق غلات کشور با قابلیت منحصر به فرد دسترسی به شبکه حمل و نقل ریلی را با ظرفیت 4 میلیون تن در سال احداث نموده که شامل مجموعه‏ های تولیدی انواع نشاسته، آرد، گلوتن، نان صنعتی، قند مایع، ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکوئیت، شیرینی، شکلات، غذای کودک، غلات پرک‏شده، کورن فلکس و خوراک دام همراه با سیلوهای بزرگ ذخیره‏ سازی خواهد بود. 





خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: