اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 22 August 2023
همزمان با تشکیل و آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره سایه‌بان‌ها و چترهای حرارتی و خورشیدی در مرکز رشد پژوهشگاه نیرو، فراخوان این جشنواره برای ارسال طرح‌های نوآورانه ایده‌پردازان و فناوران منتشر شد.
آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره سایه‌بان‌ها در پژوهشگاه نیروبه گزارش عصرپرس، پژوهشگاه نیرو با تشکیل دبیرخانه جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی در مرکز رشد و انتشار فراخوان عمومی به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر ارگان‌های مربوطه تلاش دارد تا گامی موثر در زمینه مدیریت مصرف انرژی در کشور برداشته شود.

تامین انرژی بخش خانگی و صنعتی با آغاز فصل گرما، افزایش مصرف تجهیزات سرمایشی و پیک بار، به چالش بزرگ صنعت برق منجر شده است. در این چارچوب، پژوهشگاه نیرو با احساس مسئولیت در خصوص ضرورت فرهنگ‌سازی و توسعه بهره‌گیری از سایه‌بان‌ها به منظور افزایش بهره‌وری، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی کرده است.

دبیرخانه جشنواره از تمامی ایده‌پردازان و فناوران به منظور ارسال طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در خصوص سایه‌بان‌ها و چترهای حرارتی و خورشیدی دعوت به عمل آورده است. 

علاقه‌مندان برای ارسال طرح به این جشنواره می توانند با مراجعه به سایتhttps://www.nri.ac.ir/sunshade  اقدام کنند.

مهلت ارسال ایده و طرح  و شرکت در این جشنواره تا 10 شهریور 1402 است.

یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری، استفاده از سایه‌بان‌ها و چترهای حرارتی و خورشیدی برای کاهش میزان تابش خورشیدی بر روی تجهیزات است. در این چارچوب، توجه به مدیریت مصرف انرژی و بهبود کارایی تجهیزات سرمایشی، با استفاده از روش‌های مختلف و کاهش میزان مصرف و بهره‌وری انرژی ضروری است. 

سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی می‌توانند در قالب سایه‌بان در نمای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، سایه‌بان کولر آبی، کولر گازی و سایر تاسیسات برودتی، سایه‌بان در محل گذرهای عمومی، پارک‌ها، فضای سبز، سایه‌بان خودروها و . . . مورد بهره‌برداری قرار گرفته و موجب کاهش میزان مصرف و بهره‌وری تجهیزات شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: