اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 19 August 2023
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به استان همدان، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث پتروشیمی ابن‌سینا حضور یافت.
آغاز عملیات اجرایی احداث پتروشیمی ابن‌سینابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح امروز شنبه 28 مردادماه و در نخستین برنامه سفر به استان همدان، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مجموعه پتروشیمی ابن‌سینا همدان شرکت کرد..

در این مراسم که «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار و حجه‌الاسلام «احمدحسین فلاحی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نماینده مردم شریف همدان در مجلس شورای اسلامی، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مقامات استانی و مسئولان صنعتی و معدنی استان هم حضور داشتند، عملیات اجرایی احداث مجموعه پتروشیمی ابن‌سینا همدان به‌صورت رسمی آغاز شد.

گفتنی است، شرکت پتروشیمی ابن‌سینا، در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد واقع در شهرستان فامنین استان همدان و در زمینی به مساحت 100 هکتار و با سرمایه‌گذاری 291 میلیون یورو و طی 4 سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

این مجموعه قرار است در سال به‌میزان 300 هزار تن اتیلتن اکساید و زنجیره پائین‌دستی تولید داشته باشد. مونواتیلن گلایکول (MEG)، انواع اتوکسیلات‌ها (ETX)، گلایکول اتر (GE)، متیل دی اتانول آمین (MDEA) و اتانول آمین (EA) هم از دیگر تولیدات این مجموعه خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: