اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 19 August 2023
مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه مقیاس کوچک 26.2 مگاواتی سقز در استان کردستان با اعتبار ارزی 10 میلیون یورو و اعتبار ریالی 1300 میلیارد تومان خبر داد.
آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه 26.2 مگاواتی سقزبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی اسدی مدیرعامل این شرکت از آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه مقیاس کوچک 26.2 مگاواتی سقز با حضور اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان و بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود: این نیروگاه موتور - ژنراتور گازسوز دارای ظرفیت 26.2 مگاواتی توسط بخش خصوصی در شهرستان سقز جهت اتصال به پست فوق توزیع 132.63.20 کیلوولت سقز احداث می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه مصرف برق در سقز بالا است و احداث این نیروگاه کمک خوبی برای شبکه برق است، خاطرنشان کرد: احداث این نیروگاه با سرمایه بخش خصوصی و تزریق برق به شبكه سراسری، اجرای طرح توسعه شبکه انتقال و فوق‌توزیع توسط برق منطقه‌ای غرب را به تعویق خواهد انداخت و مشكل تأمین مالی پروژه‌های تأمین انرژی را تا حدودی حل می‌کند و سرمایه‌گذاری دولتی در بخش توسعه شبکه انتقال و فوق‌توزیع را تا حد امكان به تعویق می‌اندازد.

مدیرعامل برق غرب با اشاره به اینکه اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 2 هزار 475 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای بخش دولتی در پی دارد، اظهار داشت: طبق مطالعات صورت گرفته، اگر این پروژه احداث نمی‌شد، باید برای توسعه شبکه انتقال و فوق‌توزیع این منطقه نصب دو فیدر 63 کیلوولت و بانک خازنی به ظرفیت 60 مگاوار در پست سقز 230 با اعتباری بالغ بر 215.2 میلیارد ریال، افزایش ظرفیت پست انتقال 230 کیلوولت سقز از 250 مگاولت‌آمپر فعلی به 375 مگاولت‌آمپر با اعتباری بالغ بر 690 میلیارد ریال، احداث پست فوق‌توزیع 63.20 کیلوولت سقز3 و خطوط مربوطه و اتصالات آن، اعتباری بالغ بر 1374 میلیارد ریال و توسعه دو فیدر 63 کیلوولت در پست انتقال 230 کیلوولت سقز با اعتباری بالغ بر 196 میلیارد ریال هزینه می‌کردیم.

وی به صرفه اقتصادی و کمک به افزایش ثروت ملی ناشی از بهره‌برداری از این نیروگاه اشاره کرد و افزود: بهبود ولتاژ، افزایش قابلیت اطمینان، پایداری شبکه و صرفه اقتصادی نیروگاه در کاهش تلفات توان و طرح توسعه شبکه شهرستان سقز از اهداف مهم اجرای این پروژه هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان با اشاره به اینکه این نیروگاه 26.2 مگاواتی با اعتبار ارزی 10 میلیون یورو و اعتبار ریالی 1300 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، گفت: تلاش ما این است که عملیات نصب تجهیزات این نیروگاه در اسرع وقت به اتمام برسد و تا قبل از اوج بار تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد و برای ۱۵ نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد شود.

بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از سرمایه‌گذار این پروژه، آمادگی خود برای پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذار در مراحل مختلف اجرای این پروژه را اعلام کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان نیز اقدام سرمایه‌گذار این نیروگاه در توسعه استان را بسیار مهم و ارزشمند دانست و از تلاش برای رفع موانع اجرای این پروژه خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: