اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 17 August 2023
در سفر به استان کرمان
وزیر بهداشت در سفر به استان کرمان، از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی ۱۲ فروردین شهرستان عنبرآباد در جنوب این استان بازدید و بر تسریع در تکمیل این پروژه مهم درمانی، تاکید کرد.
وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبر آبادبازدید کردبه گزارش عصرپرس از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از این پروژه با اشاره به آغاز عملیات ساخت پروژه بیمارستان عنبرآباد از سال۸۸، میزان پیشرفت آن تا قبل از دولت مردمی را حدود ۱۱ درصد عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر، پیشرفت این پروژه حدود ۴۰ درصد است و در سفر استانی رییس جمهور نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و مشکلی در تامین منابع، وجود ندارد. 
 
وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبرآباد، در حال تغییر است، از انتخاب پیمانکار جدید برای این پروژه خبر داد و افزود: تمام تلاش خود را می کنیم که این بیمارستان تا سال آینده، تکمیل و راه اندازی شود. 
 
به گفته وزیر بهداشت، تکمیل بیمارستان عنبرآباد، یکی از مهمترین و ضروری ترین نیازهای مردم این منطقه است و به یاری خدا، با تکمیل این پروژه، خدمات مطلوب درمانی در همین شهرستان،به مردم ارائه می شود.

تاکید وزیر بهداشت بر محرومیت زدایی و تقویت زیرساخت ها 
 
وزیر بهداشت در بدو ورود به استان کرمان، از ایجاد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان یکی از اقدامات مهم در توسعه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی یاد کرد و گفت: جنوب استان کرمان، از مناطق محروم است و در دولت مردمی، هدف ما خدمات بیشتر و تقویت زیرساخت های سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته است.
 
وی با اشاره به افتتاح ۶۶ پروژه جدید حوزه سلامت در دولت مردمی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، از اجرای ۳۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در جنوب کرمان خبر داد و گفت: هدف ما در این سفر، بازدید از پروژه ها و مراکز بهداشتی و حمایت از این مراکز و پروژه هاست. همچنین از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبرآباد که در سفر استانی رییس جمهور، 200 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده، بازدید می کنیم. 
 
وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه از بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جیرفت بازدید و مشکلات آن را بررسی می کنیم، گفت: امکانات بهداشتی و درمانی کهنوج را نیز در این سفر بررسی می کنیم تا برای حل مشکلات آنها، تصمیم گیری شود. 
 
عین اللهی به اجرای برنامه سلامت خانواده در جنوب کرمان، اشاره کردو یادآور شد: پس از بررسی اجرای این برنامه، خدمات بستری مردم جیرفت و کهنوج در صورت مراجعه از مسیر پزشکی خانواده و نظام ارجاع رایگان می شود. در حال حاضر در ۴ نقطه کشور این طرح در حال اجراست که جیرفت و کهنوج نیز پنجمین منطقه برای رایگان شدن خدمات بستری بیماران از مسیر ارجاع و پزشکی خانواده، خواهند بود.  
 
به گفته وی، اخیرا یک دستگاه MRI پیشرفته به جیرفت اختصاص یافته که فضای فیزیکی آن در حال ساخت است و به زودی افتتاح می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: