اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 16 August 2023
امیرعبداللهیان:
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت که آزادسازی و انتقال دارایی‌های کشورمان از کره جنوبی، بخشی از تحقق دیپلماسی عزتمندانه است.
آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی تحقق دیپلماسی عزتمندانه استبه گزارش عصرپرس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت: آزادسازی و انتقال دارایی‌های کشورمان از کره جنوبی، بخشی از تحقق دیپلماسی عزتمندانه مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: البته این مرحله از توافق، آزمون مجدد آمریکا نیز هست.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در جهت درست دیپلماسی، تلاش‌ها برای رفع تحریم و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات بین‌المللی در قبال ایران ادامه دارد.

روزنامه نیویورک تایمز پنج‌شنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که مطابق با توافق حاصل شده میان تهران و واشنگتن، پنج آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به شش میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره جنوبی برای مصارف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

سپس نمایندگی ایران در سازمان ملل در رابطه با این اخبار منتشر شده به شبکه سی‌بی‌اس گفت: به عنوان بخشی از توافق همکاری بشردوستانه که با میانجی‌گری یک دولت ثالث حاصل شده است، ایران و آمریکا پذیرفته‌اند که متقابلا پنج زندانی را آزاد و آن‌ها را عفو کنند. جابه جایی آن‌ها گام ابتدایی حائز اهمیتی در جهت اجرای توافق است.

همچنین وزارت امورخارجه ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی و آزادی تعدادی از زندانیانی که به‌طور غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بیانیه‌ای صادر و در آن تصریح کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است اما جاسوسان مدنظر آمریکا کماکان در ایران حضور دارند.

رویترز نیز درباره گزارش این روزنامه نوشت که کاخ سفید و وزارت امور خارجه ایران پاسخی به درخواست این خبرگزاری برای ارائه توضیحاتی در این باره نداده‌اند./ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: