اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 14 August 2023
رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران:
رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران با اشاره به هم افزایی تجارب با کانون مشاوران، بر نقش موثر این کانون در تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد.
نقش موثر کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی در اتاق بازرگانی ایرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط  عمومی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گزاری بانکی، نشست مشترک مدیران کانون با رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در محل کانون مشاوران برگزار شد.

رئیس کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی در این نشست، گفت: برای شناخت از الگوهای مناسب در توسعه ملی نیازمند شناخت از ظرفیت های سرمایه گذاری در کشور هستیم بنابراین کانون می توان حلقه گمشده این الگو باشد.

قاسمی با اشاره به ماده پنج وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی ایران، گفت: ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن و کشاورزی در اجرای قوانین مربوطه و مقررات جاری مملکتی و ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور اعم از بازرگانی، صنعتی و معدنی و مانند آن برعهده قوای سه گانه است که این کانون می تواند مشورت خوبی در این حوزه به اتاق بازرگانی ایران بدهد.

رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در ادامه اظهار داشت: در کنار هم بودن و استفاده از تجارب خوب این کانون ما را می توان در رسیدن به اهداف اتاق بازرگانی ایران کمک کند.

وی در ادامه با استقبال از همکاری با کانون، تاکید کرد: ما می توانیم در راستای رسیدن به اهداف اتاق و کسب فرصت های سرمایه گذاری جدید از طریق شرکت های زیر مجموعه کانون خلع موجود در امور سرمایه گذار را پر کنیم.

وی در پایان به نقش مهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور، اشاره کرده و گفت: کشور برای رسیدن به آنچه در چشم‌انداز خود متصور شده است باید حضور بخش خصوصی را در اقتصاد پررنگ تر کرده تا به رشد اقتصادی مطلوب مورد نظر برسد، بنابراین اتاق های بازرگانی در اقتصاد کشور به عنوان یک تشکل تاثیرگذار بیش از پیش مهم جلوه خواهد کرد.

آمادگي کامل کانون براي تبادل اطلاعات با اتاق بازرگانی ایران 

در ادامه اسدی دبیرکل کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ضمن معرفی کانون و ظرفیت های آن در حوزه اعتباری و سرمایه گذاری، گفت: اين کانون تجارب خوبي در حوزه اعتباري و سرمايه گذاري در پانزده سال گذشته داشته و با توجه به شرايط و ضوابط دريافت مجوز ،اين کانون توانسته نزديک به 200 شرکت زير مجموعه را تشکیل دهد.

 اسدی ادامه داد: کانون آمادگي کامل براي تبادل اطلاعات و داده‌ها و انتقال تجارب براي بالا بردن کمي و کيفي در حوزه سرمایه گذاری با اتاق بازرگانی ایران دارد.

در ادامه نیز فرج زاده رئیس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی با تاکید براینکه کانون  موسسه غير تجاري، غير انتفاعي، غير دولتي داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است، گفت: این کانون به استناد ماده 5 قانون تسهيل اعطاي تسهيلات بانکي و کاهش هزينه هاي طرح و تسريع در اجراي توليد و افزايش منابع مالي و کارائی بانک ها مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی و به منظور تحقق بخشيدن به اهداف و انجام وظايف مقرر در اين اساسنامه از تاريخ 1386/11/24 تشکيل شده است.

وی در ادامه بر نقش مهم کانون در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد وگفت: در حال حاضر این کانون با  200 شرکت با 16 گرایش در حال فعالیت است و در حوزه های مختلف پروژه های متنوعی را برعهده دارد.

رئیس شورای کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ،اظهار داشت : شرکت های زیر مجموعه کانون با توجه به تنوع خدمات می توانند حلقه اتصال مناسبی برای هم افزایی در امور سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی ایران باشند.

در ادامه رضا پدیدار رئیس هیئت‌مدیره  انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها با استقبال از هم افزایی در این اکوسیستم، گفت : انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و  نظارت طرح‌ها با هدف توسعه در فرهنگ اقتصادی کشور و هموار نمودن مسیر برای سرمایه‌گذاران، با هدف پیوند پایدار و ساختارمند میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران تشکیل و در این مسیر۱۷ ساله ، موفق گردیده  که جایگاه خود را ارتقاء داده و در بین ۲۵ انجمن برتر از میان ۲۵۰ انجمن عضو اتاق ایران قرار گیرد.

وی با استقبال از هم افزایی سه جانبه مابین کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی، اتاق بازرگانی و این انجمن، افزود: این هم افزایی باعث دیده شدن بیشتر بخش خصوصی خواهد شد و با توجه به طیف گسترده شرکت های کانون مشاوران و انجمن، در رسیدن به سرمایه گذار مطمئن کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها در ادامه اظهار داشت: ما باید نقش هر کدام از نهاد ها را در توسعه ملی مشخص نماییم تا بر اساس توانمندها کار منسجم و دقیقی انجام شود این هم افزایی می توانی گام خوبی در این راستا باشد.

براساس این گزارش، در پایان این نشست مقرر گردید تفاهم نامه سه جانبه فی ما بین کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ،اتاق بازرگانی ایران و انجمن شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و نظارت طرح‌ها آماده در اولین فرصت در بالاترین سطح سازمانی به امضا طرفین برسد.




نام:
ایمیل:
* نظر: