اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - 13 August 2023
وزیر صمت خبرداد:
وزیر صمت در حاشیه آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان با بیان اینکه آب زیر ساخت اصلی هر توسعه‌ای است، گفت: لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب شرب و صنعت استان تأمین شود.
اتمام طرح انتقال آب از دریای عمان تاپایان سال آیندهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آغاز عملیات اجرایی انتقال آب دریای عمان به شرق کشور در جمع خبرنگاران گفت: گلوگاه این پروژه مساله تأمین ورق و لوله است لذا در تلاش هستیم که کارخانه لوله را در همین استان تأسیس کنیم تا باعث اشتغال‌زایی شده و برای سایر مصارف مورداستفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی اتمام پروژه وابسته به تأمین اعتبارات مالی این پروژه بسیار بزرگ و مهم است و هدف‌مان اتمام پروژه تا پایان سال آینده است که این امر نیازمند همکاری ویژه در انجام پروژه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توسعه صنعتی در سیستان و بلوچستان اولویت دولت یوده و برای تحقق این امر همه دستگاه‌های صنعتی بسیج شده‌اند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای پروژه های زیرساختی تخصیص‌داده‌شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه را به نام مقدس امام‌رضا(ع) آغاز کردیم و با این ظرفیت‌سازی که انجام می‌شود نیاز استان برای مسیر توسعه تأمین می‌شود.

علی‌آبادی همچنین یادآور شد: برای سرعت‌بخشیدن به روند انجام کار لوله‌گذاری از زاهدان به چابهار چندین پیمانکار به کار گرفته شده تا با سرعت بیشتری این پروژه به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ فناوری تمام فن‌آوری‌های لازم در این پروژه به‌صورت بومی تأمین و نیاز به حمایت از خارج نداریم، همچنین جمعیت بزرگی از صنعتگران داخل استان و خارج استان درگیر این پروژه می‌شوند و در تلاش هستیم یک کارخانه تولید لوله را در سیستان و بلوچستان احداث کنیم تا علاوه بر تسریع فرایند پروژه باعث انتقال فناوری و توسعه اشتغال در استان شود.

وزیر صمت در پایان باتوجه‌به ظرفیت‌های گسترده معادن استان سیستان و بلوچستان، گفت: پرداختن به توسعه معادن در سیستان و بلوچستان می‌تواند اشتغال بسیار گسترده‌ای را ایجاد کند و امیدوار هستیم این مساله شکوفایی استان در تمامی زمینه‌ها را به‌دنبال داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: