اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 12 August 2023
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از تسریع احداث واحدهای7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران پس از بازدید رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت شهر تهراان تحت پوشش طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار می‌گیرند.
تسریع در احداث واحدهای 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهرانبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو (پاون)، "عباسعلی مصرزاده" گفت: پروژه احداث واحدهای 7 و 8  تصفیه‌خانه جنوب به دلیل نقش کلیدی در پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست و بازچرخانی آب در شرایط کم آبی پایتخت از پروژه‌های مهم و با اولویت آب و فاضلاب استان تهران بوده و باید عملیات اجرایی آن با حداکثر سرعت ادامه یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام پیمانکار مبنی بر کمبود برخی مصالح و اقلام مورد نیاز جهت سرعت بخشی پروژه، با دستور مدیرعامل آبفای استان تامین میلگرد مورد نیاز پروژه به میزان تقریبی 1500 تن از محل منابع داخلی شرکت فاضلاب در دستورکار قرار گرفت و تاکید شد عملیات ساختمانی بخش مایع این تصفیه‌خانه باید تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

مصرزاده تصریح کرد: واحدهای 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت متوسط 230 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، جمعیتی در حدود یک میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و سالیانه 80 میلیون متر‌مکعب پساب تصفیه شده به چرخه طبیعت برمی‌گردد.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، پروژه از ابتدای شروع کار در بهمن ماه 1398 تا بهمن ماه 1401 فقط 8 درصد پیشرفت داشته است ولی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون با  تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل مصوبات سفر رئیس جمهور، پیشرفت پروژه به 20 درصد رسیده است.

به عبارتی عملکرد 6 ماه گذشته این پروژه بیش از عملکرد سه سال قبل از آن بوده و امید است که با کمک دولت در تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه، بخش مایع این تصفیه‌خانه تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: