اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 10 August 2023
با حضور وزیر راه و شهرسازی
عملیات احداث تونل شماره ۲ راه کربلا در بزرگراه ایلام_ مهران به طول ۷۳۰ متر با حضور وزیر راه و شهرسازی به پایان رسید.
بهره‌برداری از ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در استان ایلامبه گزارش عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز وارد ایلام شده است، در حاشیه مراسم افتتاح تونل شماره۲ محور ایلام_ مهران درباره تکمیل این مسیر در آستانه ایام اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از زوار اربعین حسینی به صورت زمینی، از پایانه مرزی مهران و از مسیر استان ایلام به سرزمین عراق سفر می‌کنند، راه ایلام به مهران به عنوان یکی از  شاهراه‌های اصلی به شمار می‌آید و در چند سال اخیر اقدامات جدی برای توسعه، بهسازی و تعریض و اصلاح این معبر اصلی که بار بزرگی از ترافیک را در این برهه از زمان به دوش می‌کشد، انجام شده است.

بذرپاش بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی و راه‌های استان، توسعه اقتصادی را نیز به دنبال دارد و به عبارت دیگر توسعه اقتصادی هر منطقه و استان در گرو توسعه راه‌های اصلی آن منطقه و استان است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه تونل ۷۳۰ متری که امروز افتتاح شد، از هفته آینده برای استفاده زوار بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به فوریت موضوع سفرهای اربعین، عبور موقت از تونل دیگری که بخش انتهایی آن باقی مانده هم انجام می‌شود و طی دو ماه بعد از اربعین تکمیل می‌شود.

بذرپاش خاطر نشان کرد: پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت به طول ۹۳ کیلومتر نیز انجام و برخی از مقاطع مسیر نیز تعریض شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶ دستگاه پل با اعتباری حدود یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان در این مسیر احداث شده و با وجود محدودیت منابع پروژه‌های بزرگی در حوزه راهسازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کشور تبدیل به یک کارگاه بزرگ راهسازی شده است، گفت: هر ماه یک پروژه بزرگ در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد و همکاری و صبر مدیران استان، پیمانکاران و مشاورین طرح‌ها با وزارت راه و شهرسازی قابل قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی همچینن از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایام اربعین خبر داد.

گفتنی است، پایان عملیات احداث تونل دوم راه کربلا در بزرگراه ایلام_ مهران، بهره‌برداری از ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و افتتاح ۶ دستگاه پل بزرگ با اعتبار یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: