اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 08 August 2023
رسانه رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند نوشت: سفیر ایران در ولینگتون بنا به دعوت رسمی پارلمان نیوزیلند و طبق عرف مرسوم در نشست کمیته امور خارجی پارلمان این کشور شرکت کرده بود اما فردی با رفتار خارج از عرف دیپلماتیک در پی ایجاد تنش بود که با عدم استقبال حاضران مواجه شد.
بیانیه سفارت ایران درباره حاشیه‌سازی‌ ضدایرانی در پارلمان نیوزلندبه گزارش عصرپرس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلنددر خصوص حضور سفیر کشورمان در کمیته امور خارجی پارلمان این کشور و برخی حاشیه سازی‌ها در این رابطه بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: رضا نظرآهاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون بنا به «دعوت رسمی» پارلمان نیوزیلند و طبق عرف مرسوم دعوت از سفرا، در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ در نشست کمیته امور خارجی، دفاع و تجارت پارلمان این کشور حضور یافت. این حضور با هدف تنویر افکار عمومی و تبیین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران انجام شد و با استقبال و واکنش مثبت اغلب نمایندگان پارلمان روبرو گردید. کمیته مذکور به عنوان مهم ترین کمیته پارلمان نیوزیلند به موضوعات متعدد داخلی و خارجی می‌پردازد و بخشی از نشست این کمیته نیز به موضوع ایران اختصاص داشت.

این بیانیه افزود: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مختلف به گوش مقامات و مردم کشور نیوزیلند رسانده شد و تاکید گردید جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه انسانی و پایبندی واقعی به حقوق بشر که ریشه در تعالیم دینی، قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی دارد، رویکردی مسئولانه را در خصوص اغتشاشات سال گذشته در پیش گرفت. سفیر جمهوری اسلامی ایران در این رابطه، توسل برخی معترضان به رفتارهای خشونت آمیز و ایجاد اغتشاش و نیز تحریکات و مداخلات سازماندهی شده خارجی و شهادت ده‌ها تن از نیروهای پلیس و حافظان امنیت را خاطرنشان ساخت.

رسانه رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزلند نوشت: علیرغم حسن نیت و ابتکار سازنده سفیر کشورمان، یکی از افراد حاضر با رفتار خارج از نزاکت و عرف نمایندگی و دیپلماتیک و با اغراض شخصی و سیاسی، در پی ایجاد تنش و ممانعت از شفاف سازی برآمد که با عدم استقبال روبرو گردید و ناکام ماند؛ اما فیلمی را منتشر کرده و خود را پیروز جلسه معرفی کرد!

سفارتخانه کشورمان تاکید کرد: احترام به عرف و قوانین حضور در چنین محافلی، تنها راه رسیدن به درک واقعی و منصفانه از تحولات است. در مقابل، ایجاد هیاهو و تنش صرفا منجر به کج فهمی، سوءتفاهم و توهم خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: