اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 06 August 2023
مدیر عامل نیروگاه دماوند:
مدیرعامل نیروگاه دماوند با اشاره به مطالبه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نیروگاه دماوند از وزارت نيرو تاکید کرد:اگر مطالبات به زودی پرداخت نشود این نیروگاه در زمینه اورهال و نوسازی با چالش مواجه خواهد شد بنابراین در صورت عدم تعمیرات و بازسازی به موقع تجهیزات، و با توجه به افزایش هزینه ها در آینده با زیان مواجه خواهد بود.
مطالبه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نیروگاه دماوند از وزارت نیروبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد کبیری مدیر عامل نیروگاه دماوند در حاشیه بازدید از نیروگاه دماوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر این نیروگاه ۱۵۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو طلبکار است، گفت: نیروگاه دماوند با ۲۸۶۸ مگاوات ظرفیت نصب شده و ۱۵۶ مگاوات در حالت مدیا در پیک تابستان می باشد.

وی افزود: اگر مطالبات به زودی پرداخت نشود این نیروگاه در زمینه اورهال و نوسازی با چالش مواجه خواهد شد در صورت عدم تعمیرات و بازسازی به موقع  تجهیزات، قطعا با توجه به افزایش هزینه ها در آینده با زیان مواجه خواهد بود.

مدیرعامل نیروگاه دماوند با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان برق خصوصی دریافت به موقع مطالبات است، گفت: ما با مشقت فراوان برق را تولید می کنیم و به صورت دوره ای مجبور هستیم که تعمیرات نیروگاه ها را انجام دهیم اما به دلیل کمبود نقدینگی بخشی از این کارها به تعویق می افتد.

 کبیری، افزود:ما در شرایط کنونی قطعات و تجهیزات نیروگاه با ارز بالا تامین می کنیم اما نرخ برق همچنان ثابت است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری برق در اختیار تولید کننده نیست بنابراین باعث بروز مشکلاتی شده است، گفت: بخش خصوصی برای صادرات برق هم مشکل دارد زیرا زمانی که برق مازاد وجود دارد اجازه صادرات به ما داده  نمی شود در حالی که می توان بخشی از سرمایه لازم برای ادامه کار را از منابع صادراتی تامین نمود.

کبیری با تاکید بر اینکه تولید ناخالص ملی صنعت برق یک درصد است، اظهار کرد: اگر حمایت لازم از صنعت برق صورت نگیرد قطعا ۹۹ درصد GDP کشور با چالش مواجه می شود.

مدیر عامل نیروگاه دماوند با بیان اینکه  ۱۵۰۰ مگاوات برقی که امسال به شبکه وارد نشده ناشی از عدم پرداخت مطالبات توسط وزارت نیرو است، گفت: وزارت نیرو تنها بخش بهره برداری را در نظر می گیرد و دغدغه ای در زمینه توسعه نیروگاه ها ندارد.

وزارت نیرو از تجارت برق خارج شود

جمال آریایی معاون برنامه ریزی نیروگاه دماوند با تاکید بر اینکه مشکل صنعت برق تفکر مدیران وزارت نیرو است، اظهار کرد: ناترازی برق تحت تاثیر سیاست گذاری وزارت نیرو است و عامل بروز مشکلات کنونی شده است و این مسئله حل نمی شود مگر اینکه وزارت نیرو از تجارت برق خارج شود .

او با بیان اینکه اگر وزارت نیرو همین رویکرد کنونی را ادامه دهد ناترازی برق ادامه می یابد، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت نیرو به دنبال تولید برق از صنایع است اما هیچ برنامه ای برای تامین برق بخش کشاورزی و خانگی ندارد و تبعات آن در آینده نمایان می شود، زیرا دولت برای ساخت این میزان نیروگاه هم نقدینگی ندارد و باید رویکرد خود نسبت به بخش خصوصی را تغییر دهد.





خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: