اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 03 August 2023
وزیر را و شهرسازی اعلام کرد:
وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: امروز فراوانی تولیدات ایرانی و محصولات ساختمانی گسترده تر از مرزهای ایران و به خارج از مرزهای ایران کشیده شده است که نشان از رشد و بالندگی در صنعت ساختمان دارد.
رشد و بالندگی صنعت ساختمان ایران در خارج از مرزهابه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح بیست سومین نمایشگاه بین المللی با اشاره به اینکه فعالان صنعت ساختمان از ظرفیت های قانونی ایجاد شده استفاده کنند، گفت: تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی علاوه بر قانون جهش تولید و برنامه رئیس جمهور، نیاز کشور است.

وی افزود: احداث یک میلیون واحد مسکونی و رونق گرفتن تولید مسکن تضمین مناسبی برای فعالان صنعت ساختمان و رشد تولید در این حوزه است.

بذرپاش گفت: تمهیدات دولت برای تامین زیرساخت های مسکن صورت گرفته است و ارائه تسهیلات در بافت های فرسوده برای تحریک طرف تقاضا، ایجاد مکانیزم های شهرسازانه برای رونق ساخت وساز نشان از فعالیت های دولت برای رونق تولید مسکن است.

رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده

وی ادامه داد: شاهد رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی دربافت‌های فرسوده هستیم که بعد از ابلاغ بسته ۱۹ بندی رشد قابل توجهی یافته است.

 بذرپاش از آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای تدوین ضوابط برای رونق تولید مسکن در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: یکی از سیاست های وزارت راه وشهرسازی توسعه شهرها در چارچوب قوانین و مقرارت شهری است.

احداث ۵۰ شهرک مسکونی و ۲۷ شهر جدید ساحلی 

وزیر راه و شهرسازی از تصویب احداث ۵۰ شهرک مسکونی و ۲۷ شهر جدید ساحلی خبر داد و گفت: این مصوبات ظرفیت مناسبی برای فعالان صنعت ساختمان به شمار می رود که ضرورت دارد از این ظرفیت ها استفاده بهینه شود.

استفاده از از نماد های تمدن ایرانی در ساخت واحدهای یک طبقه و ویلایی 

بذرپاش اتخاذ سیاست‌های جدید در بخش مسکن روستایی از دیگر برنامه های وزارتخانه دانست و گفت: یکی از سیاست های ما در دولت ساخت واحدهای یک طبقه و ویلایی است که ضرورت دارد در ساخت آن از نمادهای تمدنی ایران زمین بهره کافی ببریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تاسیس نمایشگاه دائمی در شهر دمشق و ارائه پیشنهاد آن به دولت سوریه ، تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های کاهش مصرف انرژی در واحدهای مسکونی، بازار سازی متفاوت برای صنعت ساختمان، خرید انبوه مصالح ساختمانی ،صادرات مصالح ساختمانی از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و قطعا در سفرهای خارجی و میزبانی از مهمانان خارجی موضوع مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش عصرپرس، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از ۱۲ تا ۱۵مرداد ماه جاری با حضور بیش از ۸۰۰ مشارکت کننده داخلی و خارجی از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، آماده بازدید علاقمندان است.


خبرنگار: محسن ولی زاده 
نام:
ایمیل:
* نظر: