اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 02 August 2023
تولیت آستان قدس رضوی گفت: رویکرد ما در عرصه فعالیت‌‎های تولیدی رفع نیازهای مردم و کشور بوده و در عرصه مواد غذایی هدف تولید سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین غذا برای مردم است.
هدف آستان قدس رضوی از ورود به عرصه مواد غذایی تولید با کیفیت استبه گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه مجتمع دامپروری کنه بیست رضوی مشهد افزود: تأمین غذای سالم یکی از ارکان حفظ و ارتقا سلامت جامعه بوده و این موضوع از نیازهای اولیه مردم است؛ از این رو آستان قدس رضوی به میزان توان و امکانات برای ارتقای تولید، شکستن انحصار و حفظ استقلال غذایی کشور تلاش و در این حوزه سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی با اشاره به مضرات انحصاری بودن برخی تولیدات برای مصرف کنندگان اضافه کرد: وجود انحصار در هر بخشی موجب می‌شود قیمت بازار در دست تعداد محدودی تولیدکننده قرار بگیرد، از این رو برای شکستن انحصار به ویژه در حوزه مواد غذایی تلاش خواهیم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت صنعت لبنیات برای کشور اشاره و تصریح کرد: از گذشته آستان قدس رضوی سرمایه‌ گذاری‌های مناسبی را در حوزه لبنیات انجام داده اما ظرفیت سرمایه‌گذاری برای این حوزه بسیار بیشتر از این‌هاست و نیاز کشور به مواد لبنی و غذایی بسیار زیاد و زمینه صادرات نیز مناسب است، بنابراین تلاش می شود با استفاده از متخصصان داخلی و سرمایه‌گذاری‌ در این زمینه گامی مؤثر در رشد و رونق تولید که سال‌هاست مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است برداریم.

مروی افزود: پیش بینی می‌شود با اجرایی شدن طرح توسعه مجتمع دامپروری کنه بیست رضوی در آینده نزدیک ظرفیت تولید شرکت دامپروری و لبنی آستان قدس حدود ۶۰ درصد افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که آستان قدس رضوی در فعالیت‌های اقتصادی به هیچ عنوان به دنبال کسب سود از هر راهی و به هر قیمتی نیست، بر اهمیت نقش غذای سالم در تأمین سلامت جامعه تأکید کرد.

او افزود: نشان «رضوی» منتسب به آستان قدس است، لذا قداست نام حضرت رضا(ع) ایجاب می‌کند که محصولات این نشان روز به روز با کیفیت‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد از این رو در کنار افزایش کمیت باید حفظ کیفیت نیز مورد توجه جدی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این که استفاده از افزودنی‌های مضر در تولیدات غذایی رضوی به هر نحوی ممنوع است گفت: تولیدات غذایی رضوی باید خوراکی طیب، پاک، عاری از هرگونه افزودنی‌های مضر و با بالاترین درجه کیفیت در تولید باشند.

پروژه توسعه مجتمع دامپروری کنه بیست رضوی مشهد با برخورداری از پنج هزار دام مولد با رویکرد رشد تولید، کمک به تامین شیرخام مخصوص شیرخشک نوزاد در کشور و تامین امنیت غذایی و سلامت مردم فعال است. در این طرح در مجموع برای بیش از هزار و صد نفر به صورت مستقیم و برای پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: