اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 01 August 2023
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور در سه روز آینده، از تداوم هوای گرم طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: بعدازظهر امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و مناطق جنوب‌شرق فارس و هرمزگان بارش‌های رگباری رخ می‌دهد.
تداوم هوای گرم در کشور تا پایان هفتهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی با تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوای کشور، اظهار کرد: طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف را تجربه می‌کنند.

وی افزود: امروز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و مناطق جنوب شرق فارس و هرمزگان در اثر رشد ابرهای همرفتی بارش‌های رگباری رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه رگبارها به شکل پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود، گفت: از اواخر وقت روز پنجشنبه مجدداً در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش‌ها آغاز می‌شود که روز شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی افزایش دما در استان‌های شمالی

رفیعی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور گرمای هوا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد، شدید خواهد شد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وزش باد شدید و احتمال توفان شن در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه (فردا) تا اوایل هفته آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است که احتمال توفان شن هم وجود دارد.

رفیعی اعلام کرد: آب‌های دریای خزر طی روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم خواهد شد و آب‌های دریای عمان طی پنج روز آینده مواج و متلاطم است که فعالان دریایی و صیادان باید توجه داشته باشند.

افزایش باد در پایتخت

وی آسمان امروز تهران را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: در ساعات بعدازظهر پایتخت افزایش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای امروز به ۳۸ درجه و کمینه دما هم به ۲۸ درجه می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی خنک‌ترین مرکز استان را امروز شهرکرد با دمای کمینه ۱۲ درجه، ارومیه با دمای ۱۴ درجه و اردبیل با دمای ۱۵ درجه اعلام کرد.

خنک‌ترین استان و مناطق کشور کجاست؟

رفیعی همچنین تاکید کرد: خنک‌ترین مناطق کشور امروز بانه در استان کردستان، لاله‌زار کرمان و دشت نمدان در استان فارس بودند که دمای ۱۰ درجه بالای صفر را تجربه کردند.

وی گفت: گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته (دوشنبه) اهواز با ۴۹ درجه و گرم‌ترین منطقه کشور نیز دهلران در استان ایلام با دمای ۵۰ درجه بالای صفر ثبت شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: