اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 29 July 2023
در 4 ماهه امسال محقق شد
بیش از 4 میلیارد و 290میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در چهار ماهه سال جاری از سوی واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، تولید و به شبکه سراسری ارسال شد.
تولید 4 میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در نیروگاه شهید رجاییبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو (پاون)،ابوالفضل موتابها مدیرعامل این شرکت در خصوص میزان تولید انرژی  الکتریکی تا پایان تیرماه امسال گفت: در چهار ماهه اول امسال 4 میلیارد و 295 میلیون و 40 هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی خالص از سوی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی تصریح کرد: از این میزان انرژی، دو میلیارد و 332 میلیون و 249 هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای 250 مگاواتی نیروگاه بخار و همچنین یک میلیارد و 962 میلیون و 791 هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی، تولید شده است.

ابوالفضل موتابها در پایان بیان داشت: این میزان انرژی تولیدی در واحدهای سیزده گانه، با رشد 3/8درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

این گزارش حاکی است نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت 250 مگاوات، 6 واحدگازی هر یک به ظرفیت123/4 و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت 100/6مگاوات جمعا به ظرفیت 2042 مگاوات نقش مهمی در حفظ و پایداری  شبکه سراسری در پیک تابستان 1402 دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: