اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 26 July 2023
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه دولت:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که به مردم عزیز این اطمینان خاطر را می‌دهیم که هم پیام‌رسان بله و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی مردم هستند. حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران قرمز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
حفظ حریم خصوصی کاربران پیام‌رسان‌های داخلی خط قرمز ماستبه گزارش عصرپرس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره حواشی اخیر حول محور پیام‌رسان‌های داخلی و به‌طور مشخص پیام‌رسان بله گفت: بعدازاینکه تصویری یا به‌طور مشخص اسکرین شاتی از پیام‌رسان بله منتشر شد، با توجه به اینکه تنظیم‌گر پیام‌رسان‌ها در کشور وزارت ارتباطات است،  به همکاران دستور بررسی فوری مساله را دادم.

وی افزود: پس از آن جلساتی برگزار شد و مستندات دریافت شد و دیروز هم سازمان فناوری اطلاعات بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد. ما کاملاً به مردم عزیز این اطمینان خاطر را می‌دهیم که هم پیام‌رسان بله و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی مردم هستند. حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران قرمز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

زارع پور درباره تصویر منتشرشده از پیان رسان بله گفت: همان‌طور که خود پیام‌رسان توضیح داد و بررسی‌های ما هم آن را تائید می‌کرد آن تصویر مربوط به سامانه نظارتی بررسی محتواهای نامناسب  کانالها و فضاهای عمومی بود که توسط گزارشات مردمی یا ماشین استخراج شده بود. به‌هرحال در همه پیام‌رسان‌ها حتی خارجی می‌توانید گزارش محتواهای غیرمجاز را در کانال‌ها و گروه‌ها ارائه کنید و همه این پیام رسانها یک مکانیسم رسیدگی مبتنی بر انسان یا هوش مصنوعی و یا ترکیبی دارند.

وزیر ارتباطات افزود: بااین‌حال این اطمینان را می‌دهیم که به‌هیچ‌وجه هویت افراد در بررسی‌ها در اختیار چه ماشین و چه انسان قرار نمی‌گیرد و همان‌طور که اشاره شد حفظ امنیت و حریم خصوصی مردم خط قرمز ما است، بنده هم بارها تأکید کرده‌ام احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی مردم دسترسی داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: