اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 25 July 2023
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه، شاروم مورخ 1402/04/25تشکیل گردید و به ازای هر سهم 500 ریال سود تقسیم کرد
برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از افق تهران، در این مراسم که با حضور حداکثری سهامداران حقیقی و حقوقی،اعضای هیات مدیره،نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید؛ در ادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیت‌های صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی ،مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تنفیذ تصویت صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

پژمان اسدی مدیر عامل شرکت پتروشیمی ارومیه با بیان اینکه فروش شرکت از ۵۶۴ میلیارد در سال ۱۴۰۰ به ۹۷۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده که روند افزایشی خود را برای سومین سال متوالی ادامه داده است،تصریح کرد: محصول کریستال ملامین شرکت در حدود ۲۱درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص می‌دهد که به دلیل نوسانات قیمتی آن، سهم فروش این محصول در سبد شرکت کاهش داشته است.

در ادامه توکلی به عنوان رئیس مجمع با بیان اینکه بازده بازار به میزان ۲۸درصد و نیز بازده سهام شیمیایی ۴۶ درصد می باشد، افزود بازده سهام شاروم با ۱۰۸ درصد عملکرد فوق العاده و پرقدرتی را ثبت نموده است.

سپس اسدی با بیان اینکه برعکس این اتفاق برای سولفات آمونیوم افتاده و فروش شرکت در این محصول افزایش یافته‌،خاطر نشان کرد: محصول اصلی شرکت سولفات پتاسیم بوده که در حدود ۶۰درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص داده‌ است.

او در ادامه با اشاره به خوراک در حدود ۸۶درصد از بهای تمام‌شده شرکت را به خود اختصاص می‌دهد،اذعان کرد:هزینه‌های حمل به بخش هزینه‌‌های اداری و فروش منتقل شده و به همین سبب بخش هزینه‌های اداری و فروش شرکت نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته‌ است.

مدیر عامل پتروشیمی ارومیه خاطر نشان کرد؛شرکت به دلیل مطالبات وصول نشده از دولت و نیاز برای تامین هزینه جاری خود نیازمند تامین مالی و دریافت تسهیلات می‌باشد.

گفتنی است درپایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه،شاروم به ازای هر سهم ۵۰۰ ریال سود تقسیم شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: