اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 23 July 2023
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از مراحل تکمیل ۶ خط متروی شهرهای جدید به کلانشهرهای تهران و اصفهان خبر داد و گفت: مسیرهای تهران- هشتگرد به طول ۲۸.۵ کیلومتر و با پیشرفت ۹۹ درصد و مترو تهران- پرند به طول ۱۹ کیلومتر و با پیشرفت ۷۵ درصد در آستانه تکمیل شدن هستند.
متروی پرند در آستانه افتتاحبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که در شهرهای جدید در کنار احداث واحدهای مسکونی دنبال می‌شود، ارتقای کیفیت خدمات در شهرهای جدید و تسهیل و تسریع در حمل و نقل است، افزود: با ارتقای کیفیت ارایه خدمات حمل و نقلی در شهرهای جدید، جذابیت و استقبال هموطنان برای استقرار در شهرهای جدید بیشتر خواهد شد. بنابراین تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهرهای جدید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در سیاستگذاری‌ شهرهای جدید است که در این بین، تکمیل خطوط مترو در شهرهای جدید با هدف ارتباط با کلانشهرها و سایر شهرها در برنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به همین منظور درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت خطوط مترو، ساختار حمل و نقل سریع، ارزان و ایمن را در شهرهای جدید ایجاد کنیم.

جعفری مهمترین خطوط ریلی در دست اجرا را ۵ خط و در مسیرهای تهران-هشتگرد به طول ۲۵.۸ کیلومتر و با پیشرفت ۹۹ درصد، متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر و با پیشرفت ۷۵ درصد، متروی مشهد-گلبهار به طول ۴۰ کیلومتر و با پیشرفت ۳۴.۵ درصد، متروی اصفهان-بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۲ درصد، اصفهان-فولادشهر و اصفهان-مجلسی عنوان کرد.

وی یادآور شد: طراحی خط متروی تهران-پردیس نیز به دلایل کارشناسی و ضرورت بازنگری طرح اولیه و انطباق با ضابطه ۷۷۷ در مسیر بازنگری قرار دارد و مقرر شده است تا احداث این خط مترو با رویکرد مهندسی ارزش بازنگری و طرح با این رویکرد وارد عملیات اجرا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: