اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۳۱ تير ۱۴۰۲ - 22 July 2023
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هیرمند در سیستان و بلوچستان از رفع تنش آبی در ۶ روستای این شهرستان با جمعیت ۱۸۰۰ نفر خبر داد.
تنش آبی ۶ روستای شهرستان هیرمند در سیستان و بلوچستان برطرف شدبه گزارش عصرپرس، "علیرضا خراسانی" اظهار داشت: مشکل افت فشار شدید و قطع کامل آب در روستاهای «غلامرستم، ملنگ‌حسن و چکل» شهرستان هیرمند با انجام اصلاح شبکه توزیع آب برطرف شد.

وی، پایین بودن قطر لوله‌های خطوط فرعی و شبکه توزیع آب را عامل اصلی افت فشار و قطعی آب این روستاها اعلام کرد و گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته با اصلاح بخشی از نقاط شبکه، تعویض شیرآلات معیوب، تبدیل روگذر خطوط انتقال آب این روستاها به زیرگذر و نصب کلکتور در مخازن، آب شرب 800 نفر از ساکنان این روستاها پایدار شد.

وی با اشاره به رفع مشکل آب روستای «کریم‌کشته» گفت: وضعیت آب این روستا نیز با انجام اصلاح شبکه آب و اتصال انشعاب‌ها به شبکه جدید پایدار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هیرمند جمعیت کریم‌کشته را حدود 700 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین اتصال خط کمکی و نصب پمپ به منظور تقویت فشار آب و کمک به پایداری آب ساکنان انجام گرفت.

خراسانی ادامه داد: همچنین طی یک ماه گذشته، با اجرای 1.5 کیلومتر لوله‌گذاری جهت توسعه شبکه و اجرای خط انتقال کمکی، مشکل آب 300 نفر از ساکنان روستای «کچکول رودینی و حسین صفدر» برطرف شد.

براساس گزارش پاون، وی خاطرنشان کرد: اصلاح کامل شبکه توزیع 5 روستای این شهرستان در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو صورت خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: