اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۹ تير ۱۴۰۲ - 20 July 2023
وزیر نیرو در آیین افتتاح پست برق باغستان مطرح کرد
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پست باغستان بارگیری شده و این امر نشانگر نیاز شدید شبکه به این پست بوده؛ امید است با احداث پست‌های دیگر در استان البرز طی سال‌جاری و سال آینده تمام نیاز توسعه برق استان را پاسخگو باشیم.
پست های 400 کیلو‌ولت کمال آباد و 230 کیلوولت در البرز اجرا می‌شودبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، " علی‌اکبر محرابیان" در آیین افتتاح پست برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلو‌ولت باغستان در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه با توجه به رشد جمعیت در استان البرز و شهرستان کرج، ضروری است در راستای ایجاد زیرساخت‌های برق نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد، گفت: وزارت نیرو برای مدیریت برق در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدامات و برنامه‌هایی را مصوب کرد تا با مدیریت برق ناترازی را به حداقل رساند.

وزیر نیرو افزود: از جمله این اقدامات، احداث خطوط و پست‌هایی در شبکه برق کشور است که ضرورت داشت برای استان البرز اولین پست ۴۰۰ کیلو ولت در باغستان احداث شود، این پست جزو طرح‌های توسعه توانیر بود و برای اینکه بتوانیم در تابستان امسال ناترازی‌ها را در استان مرتفع کنیم این طرح با همت پیمانکار سرعت بسیار خوبی گرفت و در حداقل زمان خوشبختانه به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد این پست بارگیری شده و این امر نشانگر نیاز شدید شبکه به این پست بوده است. امید است با احداث پست‌های دیگر در استان البرز طی سال‌جاری و سال آینده تمام نیاز توسعه برق استان را پاسخگو باشیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا باید یک پست ۴۰۰ کیلوولت دیگر در منطقه کمال آباد استان اجرا شود و نیز تعدادی پست ۲۳۰ کیلو ولت نیز وجود دارد که احداث آن در برنامه قرار دارد. در همین رابطه پست اشتهارد نیز جزو ضروریات محسوب می‌شود و باید در حداقل زمان به بهره‌برداری برسد.
این گزارش حاکی است پست برق باغستان نخستین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در استان البرز است که شبکه برق شهر کرج را به شبکه برق ۴۰۰ کیلوولت سراسری متصل می‌ کند و نقش مهم و تاثیر گذاری در تامین برق پایدار و مستمر در بخش های صنعتی، تجاری و مسکونی خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: