اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۹ تير ۱۴۰۲ - 20 July 2023
به منظور تامین برق پایدار در استان البرز
صبح امروز با حضور وزیر نیرو پست برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت باغستان با استفاده حداکثری از توان اجرایی متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید.
پست انتقال برق باغستان با حضور وزیر نیرو افتتاح شدبه گزارش عصرپرس، بنا بر این گزارش پست برق باغستان نخستین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در استان البرز است که شبکه برق شهر کرج را به شبکه برق ۴۰۰ کیلوولت سراسری متصل می‌ کند و نقش مهم و تاثیر گذاری در تامین برق پایدار و مستمر در بخش های صنعتی، تجاری و مسکونی خواهد داشت.

اين پروژه که در زميني به مساحت هفت هكتارعملیاتی شده است،در سطح ولتاژی ۴۰۰.۶۳ کیلوولت با یک ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌آمپری و ۶ فیدر خروجی ۶۳ کیلو ولت از طریق ۲ خط شهید رجایی و ورد‌آورد به شبکه سراسری ۴۰۰ کیلوولت کشور متصل شده است.

با بهره‌برداری از اين پروژه مهم که شامل ۵ بی كامل 400 كيلوولت و ۸ بی كامل 63 كيلوولت است، ظرفيت شبكه فوق توزيع در كلانشهر كرج و غرب شهرستان كرج و همچنين ظرفيت لازم در شهرك‌های صنعتی استان البرز ارتقا خواهد يافت.

از دیگر اهداف و ثمرات این پروژه مهم، افزایش امنیت، پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، افزایش ظرفیت شبکه فوق‌توزیع غرب شهرستان کرج و ایجاد ظرفیت لازم برای افزایش ظرفیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: