اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
امیرعبداللهیان:
وزیر امور خارجه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد ابتکارات منطقه ای با محوریت سازمان ملل متحد در موضوع افغانستان خبر داد.
ایران آماده همکاری با سازمان ملل درباره افغانستان استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب وی در این سمت، تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان را مهم ارزیابی و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه ای به ویژه چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالش های افغانستان تاکید کرد.

وی افزود: افغانستان نیازمند راه حل های فوری است و اگر جامعه بین المللی به چالش های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه های تروریستی توجه جدی نداشته باشد، تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.

وزیر امور خارجه ماموریت سینیرلی را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرد با توجه به تجربه مفید و پشتوانه حرفه ای، ارزیابی دقیق تری از واقعیت های افغانستان داشته و این ماموریت به شکل موفقی به سرانجام برسد.

سینرلی اغلو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فرصت تبادل نظر و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان، با ارائه ارزیابی خود از تحولات و شرایط افغانستان در ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی، بر اراده سازمان ملل متحد در حمایت از ابتکارات منطقه ای و چارچوب همسایگان به منظور کمک به تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: