اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
سازمان هواشناسی اعلام کرد؛
سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی نارنجی در ۴ استان شمالی، از شروع فعالیت سامانه بارشی امروز در ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان با شدت کمتر خبر داد.
بارش‌های تابستانی در ارتفاعات تهران، قزوین و البرزبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از سازمان هواشناسی، بارش‌های تابستانی امروز (دوشنبه) در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و فردا (سه‌شنبه) در گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی شدت می‌گیرد.

هواشناسی وضعیت آب و هوایی این استان‌ها را نارنجی اعلام کرده و از احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب خبر داده است.

همزمان امروز بارش‌ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان با شدت کمتری ادامه دارد و دمای هوا در استان‌های شمالی تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت.

در مقابل امروز در نیمه شرقی کشور از جمله استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان و شمال اصفهان باد شدید موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

هواشناسی وضعیت جوی این استان‌ها را نیز نارنجی اعلام و تاکید کرده است: خیزش گردوخاک موجب کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با افزایش باد، و در بعدازظهر ابری پیش‌بینی می‌شود و در چهار روز آینده آسمان تهران صاف خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای امروز پایتخت ۳۹ و ۲۶ درجه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: