اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 12 July 2023
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران:
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران همراهی مردم و نقش آفرینی تأثیر گذار مشترکان در مصرف بهینه برق را برای عبور از این شرایط، مهم و ضروری توصیف کرد
عبور از اوج بار تابستان با همراهی مشترکان امکان‌پذیر استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،علی اکبر نصیری معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفتگو با خبرنگار عصرپرس با اشاره به افزایش  بی سابقه دمای هوا در هفته جاری و شکسته شدن رکورد مصرف برق در سطح استان تهران، از مشترکان تحت پوشش خواست درمصرف برق و به ویژه استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه‌جویی کنند تا همه هموطنان از این نعمت بی جایگزین بهرمند شوند.

وی با تاکید بر افزایش گرمای هوا طی هفته جاری   گفت: تقاضای حدود  ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در کشور یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود و اين عدد در محدوده تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران یعنی پایتخت و دواستان همجوار قم و البرز نیز از ۱۱ هزار و ۶۷۸ مگاوات عبور کرد.

نصیری همراهی مردم و نقش آفرینی تأثیر گذار مشترکان در مصرف بهینه برق را برای عبور از این شرایط مؤثر ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته با همراهی مردم با کمترین مشکلات و عدم اعمال محدودیت برق خانگی با موفقیت از تابستان عبور کردیم و به یاری خداوند امسال نیز در ادامه روند سال گذشته و همکاری و تعامل مردم می توان با آرامش از تابستان عبور کرد.

تداوم گرمای هوا در کشور

این مسؤل در صنعت برق با اشاره به پیش بینی سازمان هوا شناسی مبنی بر تداوم گرمای هوا، از همه مشترکان درخواست کرد به‌ منظور تامین هرچه بهتر و پایدار خدمات برق ، حتما مصرف بهینه و صرفه‌جویی بیشتر را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر تأمین برق مورد نیاز و پایداری آن در کشور، افزود : مصرف بهینه و اعمال شیوه‌های صحیح مصرف برق در بخش خانگی به ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی سبب کاهش فشار بر تاسیسات تامین برق و افزایش کیفیت و پایایی خدمات و بهره‌مندی شمار بیشتری از هموطنان از این خدمات می شود.

این کارشناس صنعت برق تصریح کرد: مشترکان عزیز میتوانند با بکار بستن راه های ساده مدیریت مصرف برق، از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی، ضمن مشارکت حداکثری در طرح پاداش صرفه جویی، علاوه بر کاهش هزینه قبض برق مصرفی خود، در تامین برق پایدار برای همه مشترکان در سایر نقاط کشور نیز همکاری کنند.

نصیری اضافه کرد: اعمال این راهکارهای ساده می‌تواند کمک بسیار مؤثری به پایداری شبکه برق داشته باشند و علاوه برآن کسانی که رعایت مصرف داشته باشند می توانند از پاداش های ۲۰ برابری برخوردار شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران در خاتمه نیز از همه صنعتگران، کسبه و صاحبان مراکز تجاری درخواست کرد، همچون گذشته با مشارکت و همکاری و مدیریت در ساعات اوج مصرف، صنعت برق  را در تامین برق پایدار مورد نیاز همه بخش‌های کشور یاری کنند.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: