اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 12 July 2023
در حضور روسای جمهور دو کشور صورت گرفت؛
ایران و کنیا در راستای توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف پنج سند همکاری در زمینه های ارتباطات، شیلات، کشاورزی، بهداشت، آموزش فنی و حرفه ای و بهداشت امضا کردند.
امضای ۵ سند همکاری میان ایران و کنیابه گزارش عصرپرس، این اسناد روز چهارشنبه(21 تیر) در جریان سفر آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور و هیات ایرانی به نایروبی، در حضور روسای جمهور دو کشور به امضای هیات های سیاسی و اقتصادی ایران و کنیا رسید.

این اسناد همکاری در حوزه‌های دامپزشکی، ارتباطات، فرهنگ، شیلات و فنی حرفه‌ای بود که از سوی وزاری «امور خارجه»، «اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد دیجیتال»، «گردشگری، حیات وحش و میراث»، «معدن، اقتصاد آبی و امور دریایی» و «آموزش کنیا» و  وزاری امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ویلیام روتو رئیس جمهور کنیا به امضا رسید.

آیت الله رئیسی که به دعوت «ویلیام سامویی روتو» رئیس جمهور کنیا به نایروبی سفر کرده است، (امروز چهارشنبه) به وقت محلی وارد پایتخت این کشور شد و بلافاله آیین استقبال رسمی از وی و هیات همراه در کاخ ریاست جمهوری کنیا برگزار شد.

بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی، گفت و گوهای خصوصی روسای جمهور دو کشور آغاز شد و سپس مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه ایران و کنیا به رییسی و روتو انجام شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: