اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 03 July 2023
حاجی پور:
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه حقوق سرایداران مدارس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌‎دهد، گفت: در حالیکه نیروهای خدمتگزار در آموزش و پرورش حداقل دریافتی را دارند که در سایر دستگاه‌ها نیروهای خدمتگزار رقم بالاتری دریافت می‌کنند.
حقوق سرایداران مدارس کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌‎دهدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، رضا حاجی پور با انتقاد از عدم افزایش حقوق خدمتگزاران مدارس، عنوان کرد: متأسفانه با وجود افزایش تورم در جامعه اما سرایداران مدارس با حداقل حقوق مشغول خدمت بوده و از دریافتی بسیار پایینی بهره مند هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای رتبه بندی معلمان حقوق معلمان شاغل و زحمتکش در آموزش و پرورش تا حدی ترمیم پیدا کرد، ادامه داد: اما از سوی دیگر دولت هیچ افزایش حقوقی برای سرایداران در نظر نگرفت و زندگی آن‌‎ها در این شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده است.

وی با تأکید بر اینکه فوق العاده ویژه باید برای این نیروهای زحمتکش افزایش داشته باشد، عنوان کرد: این خدمتگزاران که حدود بیش از 60 هزار نفر بوده باید حداقل مشمول افزایش فوق العاده ویژه شوند تا حدی حقوق آن‌ها افزایش داشته باشد.

حاجی پور تأکید کرد: این حقوق حداقلی در حالی در آموزش و پرورش پرداخت می‌شود که نیروهای خدمتگزار و سرایدار در سایر دستگاه‌ها حقوق بیشتری به نسبت نیروهای شاغل در آموزش و پرورش دریافت می‌کنند در حالیکه وظایف یک سرایدار و بابای مدرسه در آموزش و پرورش بسیار بیشتر از نیروهای خدمتگزار در سایر دستگاه‎ها است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این موضوع را حتما از طریق وزارت آموزش و پرورش و شورای حقوق و دستمزد پیگیری خواهیم کرد تا حقوق این نیروهای زحمتکش در آموزش و پرورش حداقل از طریق افزایش فوق العاده ویژه‌ها افزایش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: