اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 01 July 2023
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اولويت ما توجه به معیشت بازنشستگان است، گفت: محدودیت منابع کشور بر کسی پوشیده نیست اما ما در حد توان به این قشر عزیز توجه خواهیم کرد.
اولويت ما توجه به معیشت بازنشستگان استبه گزارش خبرنگار سرویس سیاسی عصرپرس، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصرپرس در خصوص تامین حقوق و توجه به معیشت بازنشستگان لشکری و کشوری در برنامه هفتم توسعه،گفت: با توجه به افزایش هزینه ها و کاهش ارزش پول ملی،یکی از موضوعات مهم برای بازنشستگان افزایش حقوق براساس تورم است، یعنی افراد به خصوص در جمع بازنشستگان که دوران جوانی خود را با تلاش طی کرده اند ،  افزایش حقوق به گونه اي باشد که حداقل بتواند امورات زندگی خودرا بگذرانند.

سیاست های اقتصادی دولت باید برکاهش تورم باشد

یوسفی ادامه داد:  براساس بيانات مقام معظم رهبری در مرحله نخست سیاست های اقتصادی دولت بر کاهش تورم و جلوگیری از افزایش آن باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: در صورت کاهش تورم افزایش حقوق هم اگر زیاد نباشد می توان در زندگی همه تاثیر گذار باشد.

عدم خلق نقدینگی در کشور با مدیریت اقتصاد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با بیان اینکه باید طوری اقتصاد را مديريت کرد که خلق نقدینگی در کشور صورت نگیرد ،اظهار داشت: باید در افزایش حقوق در بخش های مختلف جامعه چه در بین شاغلین وچه بازنشستگان توجه ویژه شود.

یوسفی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برخی از صندوق های بازنشستگی با مشکل جدی مواجه هستندو گله مندی بازنشستگان به حق است این افراد به نوعی در طول خدمت اندوخته خود را در این صندوق ها ذخیره نموده اند اما اکنون با سوء مدیریت و عدم توجه سرمایه گذاری درست منابع، مشکلاتی را برای این عزیزان به وجود آورده اند. 

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه حمایت ویژه ای از بازنشستگان خواهند داشته و امیدواریم با همراهی دولت به مانند سه سال گذشته که در افزایش حقوق این گروه تلاش کردند حمایت ها ادامه یابد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت:  اگر بگویم یک شبه همه مشکلات حل خواهد شد امکان پذیر نیست اما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بازنشستگان خواهیم کرد.

یوسفی در ادامه با تاکید براینکه در این دوره عمده توجه مجلس به افزایش حقوق اقشار ضعیف و متوسط بوده، گفت: از ابتدای دوره یازدهم مجلس در بخش های مختلف مانند سربازان که حداقل حقوق ۵۰۰ هزار تومانی را دریافت می کردند به ۵ میلیون تومان افزایش یافته و حداقل بگیران نیز از ۳ میلیون به ۷ میلیون افزایش داشته اند که باید این افزایش ها ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس توجه به صندوق بازنشستگي را مهم دانست و گفت: ۸۹ هزار میلیارد تومان در سال اول این دوره مجلس برای صندوق تأمین اجتماعی مصوب کرد و تا کنون حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان مطالبات مردم از تامین اجتماعی و دولت با مصوبه مجلس پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اینها برخی از  نکاتی است که مجلس به آن  توجه داشته است، گفت:رتبه بندی معلمین نیز از اقدامات صورت گرفته است که باید این رتبه بندی شامل حال بازنشستگان نیزشود و این گله مندی که چرا ۱۱ سال نه در دولت نه در مجلس رتبه بندی اجرای نشده است به حق است.

یوسفی، گفت: محدودیت منابع کشور بر کسی پوشیده نیست به همین خاطر اولويت ما توجه به معیشت بازنشستگان است و در حد توان اقدام می کنیم و به این موضوع که اصلاحات صندوق های بازنشستگی به نفع بازنشستگان باشد نیز توجه ویژه خواهیم داشت.






خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: