اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 27 June 2023
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی و فاضلاب کشور عنوان کرد:
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب کشور گفت: امسال در قالب جهاد آبرسانی ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.
تامین آب پایدار برای ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر در کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مجید آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی و فاضلاب کشور در سفر یک‌روزه به زنجان و در جمع مدیران و معاونان شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان، اظهار کرد: در همین راستا بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۸۷۲ هزار مترمکعب مخزن ذخیره‌سازی آب، ۴ باب تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۹۰ لیتر در ثانیه و ۷۴۷ حلقه چاه، ۱۰ هزار ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۴۰ هزار لیتر در ثانیه احداث و ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه منابع تولید ایجاد می‌شود.

وی افزود: از ۱۰ هزار روستایی که در قالب جهاد آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند بالغ بر ۷ هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و ۳ هزار روستا نیز توسط شرکت‌های آب‌وفاضلاب اجرا می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب کشور بیان کرد: امسال ردیف‌های اعتباری مناسبی برای طرح‌های آبرسانی روستایی اختصاص یافته که در همین راستا ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق معاون مناطق محروم ریاست جمهوری برای بخش‌های آب، مسکن و راه در نظر گرفته شده که امیدواریم منابع خوبی برای تامین آب روستایی اختصاص یابد.

این مسئول تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی برای تامین آب شرب روستایی اختصاص یافته است که باید توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هزینه شود.

آقازاده گفت: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز تا هفته آینده از محل ردیف‌های اعتباری ملی برای توسعه آبرسانی روستایی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود ۱۰ هزار روستای دیگر نیز به این تعداد افزوده شود، تاکید کرد: این طرح‌ها در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و عدالت اجتماعی به‌عنوان سیاست اصولی دولت سیزدهم برای حل مشکلات روستاییان انجام می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: