اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 15 June 2023
امیرعبداللهیان:
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات مقامات دو کشور ایران و نیکاراگوئه را در جهت گسترش و تقویت همکاری‌ها مفید و سازنده توصیف کرد.
مذاکرات مقامات ایران و نیکاراگوئه مفید و سازنده بودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، در ملاقات با همتای نیکایی خود آخرین روند تحولات دوجانبه و مسایل بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از میزبانی دولت نیکاراگوئه از هیات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات بین مقامات دو کشور در جهت گسترش و تقویت همکاری‌ها را مفید و سازنده توصیف کرد.

دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات بلندپایه کشورمان در ماناگوا، آمادگی کشورش برای افزایش سطح تماس‌ها و نیز تحکیم و تنوع بخشیدن به همکاری‌ها به خصوص در حوزه‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

براساس این گزارش، رئیس‌ جمهوری اسلامی‌ ایران بامداد دوشنبه ۲۲ خردادماه در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای  شد و کاراکاس اولین مقصد سفر پنج روزه آیت‌الله رئیسی بود.

رئیس جمهور در سفر دو روزه به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین علاوه بر دیدار با نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی خود، هیأت‌های عالی‌رتبه، رئیس مجلس و جمعی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس ملی این کشور از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی و آغاز به کار خط تولید دو شرکت خودروساز بزرگ ایران بازدید کرد و با امضای ۲۶ سند همکاری و سخنرانی در جمع جوانان و نخبگان ونزوئلایی به برنامه‌های خود در ونزوئلا پایان داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، جواد اوجی وزیر نفت، محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از همراهان رئیس جمهور در این سفر هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: