اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 13 June 2023
با عنوان "شتاب در تغییر برای حل بحران آب"؛
جشنواره "آب و رسانه" با عنوان "شتاب در تغییر برای حل بحران آب" با هدف توسعه ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی در حوزه آب کشور برگزار می‌شود.
نخستین جشنواره به گزارش عصرپرس از وزارت نیرو (پاون)، به دنبال نامگذاری روز جهانی آب (۲ فروردین) در سال میلادی جاری تحت عنوان "شتاب در تغییر برای حل بحران آب"، جشنواره آب و رسانه با هدف طرح مسائل و اولویت‌های بخش آب کشور به افکار عمومی، ضرورت سرعت بخشیدن به حل بحران آب و همکاری بیش از پیش رسانه‌ها با این بخش به همت شرکت منابع آب ایران و شرکت آب و فاضلاب کشور در 10 رشته تابستان سال جاری برگزار مي‌شود.

این جشنواره در زمینه تیتر، گزارش خبری، مصاحبه و گفت‌وگوی تفصیلی، یادداشت و سرمقاله، عکس و گزارش تصویری، طنز و کاریکاتور، گزارش ویدئویی و صوتی (رادیو و تلویزیون)، محصولات چندرسانه‌ای (اینفوگرافیک، موشن گرافیک و فتوکلیپ) آثار را به داوری می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، شورای سیاستگذاری جشنواره با هدف جلب مشارکت رسانه‌ها برای تولید محتوای اثرگذار در موضوعات حساس و اولویت‌دار بخش آب و آبفا، محور مصارف کلان آب را برای تولید محتوا انتخاب کرده و آثار ارسالی باید در موضوعات ذیل تولید و نشر پیدا کند:

- وضعیت برداشت آب از منابع زیرزمینی و ضرورت تغییر در آن

- تغییر اقلیم و ضرورت انطباق با کم‌آبی و ارتقای بهره‌وری

- اصلاح الگوی مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی با اتکا به شیوه‌های بهره‌ورانه اقتصاد

- معیشت و تغییر در روند مصرف آب در بخش کشاورزی رویکردهای حکمرانی آب در کشور و مسیرهای تغییر برای بهبود حکمرانی

- جایگزینی آب‌های نامتعارف در بخش شرب و کشاورزی و جایگزینی آن با منابع ارزشمند سطحی و زیرزمینی

- تجربیات حکمرانی آب در دیگر کشورها و راهکاری برون‌رفت از چالش‌های موجود

- تامین آب شرب و چالش‌های آن برای آبرسانی به کلانشهرها و روستاهای کشور و آب در برنامه‌های توسعه کشور و جایگاه آن در برنامه هفتم توسعه

- ا‌قتصاد پساب و جایگزینی آن در بخش صنعت و کشاورزی صنعتی

 بنا بر این گزارش، آثار قابل ارائه در جشنواره باید از 27 خرداد تا 27 مرداد 1402 در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها یا سایت‌های خبری معتبر کشور منتشر شده و یا از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پخش رسیده باشند.

دریافت آثار جشنواره از طریق وب‌سایت اختصاصی به آدرس https://event.nww.ir/ خواهد بود، انتخاب اولیه آثار جهت ارائه به هیئت داوران تا 15 ‌مهرماه، داوری و انتخاب آثار برگزیده تا 30 مهرماه و برگزاری اختتامیه جشنواره اوایل آبان 1402 است.
نام:
ایمیل:
* نظر: