اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 11 June 2023
جلسه بررسی طرح‌های اولویت‌دار و اضطراری وزارت نیرو با بررسی ۲۴۰ طرح جهت تصمیم‌گیری برای رفع موانع اجرایی‌ آن‌ها، برگزار شد.
تاکید مخبر بر تامین منابع و سرعت‌بخشی به اجرای طرح‌های اضطراریبه گزارش عصرپرس، محمد مخبر در این نشست رصد مستمر وضعیت شهرها و استان‌های مواجه با تنش آبی شدید و پیش‌بینی اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی را ضروری دانست و از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه خواست با توجه به شروع فصل تابستان در جهت تامین منابع مالی و سرعت بخشی برای اجرای طرح‌های اضطراری اقدام کند.

در این جلسه که با حضور وزیر نیرو و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی همراه بود، گزارشی از روند اجرای ۲۴۰ طرح و پروژه اولویت‌دار وزارت نیرو از جمله ۵۲ طرح در حوزه سد، ۲۸ طرح در بخش شبکه آبیاری و زهکشی، ۱۰۰طرح آبرسانی شهری، یک طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا و ۵۹ طرح در بخش فاضلاب ارائه شد.

در این نشست طرح‌های اضطراری آبرسانی وزارت نیرو به استان‌های مختلف کشور و به‌ویژه استان‌های مواجه با تنش آبی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گلستان و تهران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای مدیریت تامین و مصرف آب در این نواحی گرفته شد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح‌های آبرسانی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان نیز ارائه و راهکارهای لازم جهت رفع موانع پیش‌روی اجرای این طرح‌ها بررسی شد.



خبرنگار: پویا مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: