اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 03 June 2023
وزیر بهداشت در سفر به چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:
وزیر بهداشت در بازدید از پروژه در حال ساخت شبکه بهداشت و مرکز درمان بستر امام سجاد(ع) کوهرنگ از جمله اهداف اصلی وزارت بهداشت را حل مشکلات مناطق محروم در دسترسی آسان به خدمات سلامت دانست و گفت: ساختمان ستاد شبکه بهداشت کوهرنگ در نزدیکی مرکز درمان بستر امام سجاد(ع) تا کمتر از دو ماه آینده تکمیل می شود .
هدف اصلی وزارت بهداشت حل مشکلات مناطق محروم و دسترسی آسان به خدمات سلامتبه گزارش عصرپرس، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز درمان بستر امام سجاد(ع)، اظهار داشت: کوهرنگ به جهت فاصله زیاد تا مرکز استان و همچنین به این دلیل که دسترسی به کوهرنگ در تقریبا نیمی از سال بخاطر سرما و برف، محدود است، به  امکاناتی نیاز داشت که این مرکز درمان بستر، برای اقدامات اولیه درمانی با حضور دوره ای متخصصان، آماده تأمین بخشی از آنهاست. 
 
وی افزود: مقرر شد پروانه بهره برداری این مرکز، به زودی صادر و اتاق عمل آن تکمیل  شود؛ به ویژه آن که  آزمایشگاه و داروخانه مناسبی در این مرکز، فعالند. 
 
براساس گزارش وزارت بهداشت، وزیر بهداشت  از جمله اهداف اصلی وزارت بهداشت را حل مشکلات مناطق محروم در دسترسی آسان به خدمات سلامت دانست و گفت: ساختمان ستاد شبکه بهداشت کوهرنگ در نزدیکی مرکز درمان بستر امام سجاد(ع) تا کمتر از دو ماه آینده تکمیل می شود و بخشی از نیروهای اداری این مرکز می توانند در ستاد شبکه مستقر شوند تا با آزاد شدن فضا، محیط و امکانات درمانی بیشتری تامین  شود. 
 
عین اللهی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام راحل، یادآور شد: در اوایل انقلاب، در جهاد سازندگی، مسئولیت پزشکی داشتم و مکرر در مناطق محروم ،  حاضر می شدم. با پیروزی انقلاب، شاهد توسعه مناطق کم برخوردار کشور و توزیع امکانات در این مناطق بودیم؛ در سالهای پیش از پیروزی انقلاب حتی در شهرکرد و مراکز استانها، پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی فعالیت داشتند و حال آن که در حال حاضر نه تنها بهترین پزشکان بلکه پیشرفته ترین مراکز درمانی  در مناطقی  از جمله در شهرکرد دائرند و حتی عمل پیوند کبد ، به بهترین نحو در شهرکرد انجام می شود. 
 
وزیر بهداشت یادآور شد: پیشرفت های امروز کشور مدیون  بنیانگذار انقلاب اسلامی است که   انقلاب  را به پیروزی رساندند و غبار محرومیت را از سیمای مناطق مختلف کشور زدودند. از ابتدای انقلاب تا کنون، دشمنان یک لحظه از خصومت با ما دست بر نداشته اند که نمونه  های آن  ایجاد غائله  کردستان، جنگ تحمیلی و تحریم های ناجوانمردانه و غیر قانونی است و   حال آن که با  هدایت حکیماته رهبر معظم انقلاب،  مجاهدت  رییس جمهور مردمی و دیگر مدیران دلسوز، انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد. 
 
گفتنی است برای ساخت پروژه ستاد شبکه بهداشت کوهرنگ که در ۵ طبقه و زمینی با زیربنای سه هزار متر مربع در حال ساخت است، تا کنون حدود 9 میلیارد تومان هزینه شده و تا کمتر از دو ماه آینده، آماده افتتاح و بهره برداری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: