اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در اولین همایش خیّرین نیک اندیش رضوی گفت: در سال‌های اخیر سنت وقف آب در شهرستان مشهد رونق گرفته که با توجه به حیاتی بودن عنصر آب و اجر و برکت معنوی امر آبرسانی و سقایی، زمینه مشارکت و همکاری برای خیّرین گرامی فراهم است.
زمینه مشارکت و همکاری خیّرین برای آبرسانی و نذر آب در مشهد فراهم استبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "حسین اسماعیلیان" با اشاره به سنت وقف از گذشته تا به امروز اظهار کرد: چه در آداب آیینی و مذهبی همچون وقف چاه آب توسط مولا علی علیه السلام و آب به عنوان مهریه حضرت زهرا سلام الله علیها و چه نیاکان ما که وقف‌های ماندگاری در حوزه آب مانند قنات قصبه گناباد بر جای گذاشته‌اند، از دیرباز به دلیل توجه ویژه‌ای که به مقوله آب بوده، این سنت حسنه گرامی داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: به لحاظ جغرافیایی، منطقه خراسان در یک اقلیم خشک و کم بارش واقع شده اما خشکسالی شدید سه سال گذشته در مشهد، در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
اسماعیلیان اضافه کرد: بارندگی در مشهد نسبت به دوره بلند مدت 65 درصد کاهش داشته و سال آبی جاری نیز نسبت به سال گذشته تاکنون 70 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه با وضعیت بحرانی آب در مشهد رو به رو هستیم خاطرنشان کرد: اقدامات و پروژه‌های بسیار بزرگ و مهمی توسط این شرکت انجام شده تا کم‌ترین مشکل را در تابستان پیش رو و وضعیت پیک مصرف داشته باشیم؛ لکن مهم‌ترین و موثرترین اقدام در مواجهه با این شرایط، مدیریت و کاهش مصرف از سوی مشترکان عزیز است.

اسماعیلیان تصریح کرد: جمعیت شهر مشهد نسبت به اوایل انقلاب دو برابر شده در حالیکه سطح برخورداری مردم از آب بهداشتی در آن دوره 67 درصد و اکنون نزدیک به 100 درصد است.

​وی همپنین وضعیت تنش آبی در روستاها را تشریح کرد و گفت: علیرغم تمامی اقدامات خوب صورت گرفته در آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد، امسال 114 روستا در وضعیت تنش آبی قرار دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: