اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
با حضور رییس سازمان شیلات ایران در جشنواره رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر به صورت همزمان در سه استان گیلان، مازندران و گلستان بیش از ۴/۵ میلیون بچه ماهی در دریا رهاسازی شد.
برگزاری جشنواره رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،در حال حاضر بدلیل صید بی رویه (و صید قاچاق) و احداث سد در مسیر مهاجرت ماهیان و از همه مهمتر از بین رفتن مکان های تخم‌ریزی, تکثیر طبیعی در بسیاری از رودخانه ها اهمیت خود را در خصوص برخی گونه ها از دست داده و بازسازی ذخایر بعضی از گونه ها فقط تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان تامین می گردد با توجه به نقش ماهیان خاویاری و استخوانی در منطقه و کشور هر ساله میلیون ها بچه ماهی توسط سازمان شیلات ایران انجام می شود.

در این راستا با حضور رییس سازمان شیلات ایران در جشنواره رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری دریای خزر به صورت همزمان در سه استان گیلان ، مازندران و گلستان بیش از ۴/۵ میلیون بچه ماهی در دریا رهاسازی شد.

به گزارش عصرپرس، براساس آمار سازمان شیلات ایران سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی انجام می شود و سال گذشته در این خصوص ۳۵۰ میلیون قطعه  در حوزه آبهای شمالی  و داخلی رهاسازی شده و پیش بینی می شود با توجه به روند تکثیر و لارو بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش رهاسازی داشته باشیم .



خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: