اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران خبرداد:
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از برداشت دو برابری نفت از لایه نفتی پارس جنوبی نسبت به گذشته خبرداد و گفت: همه قراردادهای این شرکت با شرکت های داخلی است و در این خصوص نیز تا کنون بیش از دویست میلیون یورو قرارداد جدید انعقاد شده است.
برداشت دوبرابری نفت از لایه نفتی پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، علیرضا مهدی زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در گفتگو با عصرپرس بااشاره به اینکه به محض صدور مجوز آمادگی کامل داریم در کوتاه ترین زمان حفاری میدان مشترک آرش را شروع کنیم، گفت: با توجه به شرایط سیاسی جدید با عربستان از مذاکرات استقبال خواهیم کرد و امیدواریم در حوزه میدان آرش نیز به مدل مشترک برای توسعه و تولید این میدان برسیم.

مهدی زاده در ادامه با تاکید براینکه تعیین تکلیف همه میادین مشترک نفتی صورت گرفته، گفت: مناقصه میدان مشترک اسفندیار در حال انجام است و به زودی با پیمانکار داخلی کار این میدان شروع می شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در خصوص حمایت از دانش بنیان ها، اظهار داشت: قرارداد با شرکت های دانش بنیان نسبت به گذشته افزایش یافته چرا که شرکت های داخلی توانمندی لازم را برای تولید دارند و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

افزایش 50 درصدی تولید نفت نسبت به ابتدای شروع دولت سیزدهم

مهدی زاده در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان سال نسبت به ابتدای شروع دولت سیزدهم حدود 50 درصد افزایش تولید خواهیم داشت، تصریح کرد: خوشبختانه در میادین مشترک نسبت به رقبا وضعیت قابل قبولی داریم البته بعضی از میدان ها که قبلا مشکل داشته ایم درحال حاضر تولید درآنها افزایش یافته است.

وی افزود: برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی نسبت به گذشته دوبرابر شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با تاکید براینکه همه قراردادهای این شرکت با شرکت های داخلی است، گفت: بیش از دویست میلیون یورو قرارداد جدید انعقاد شده است.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: