اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 19 May 2023
سخنگوی صنعت آب هشدار داد:
سخنگوی صنعت آب نسبت به بروز سیل و طغیان رودخانه ها در روزهای 29 تا 31 اردیبهشت در استان های شمال غربی کشور هشدار داد و توصیه کرد که از ورود به مناطق پست و کم ارتفاع و مسیل ها و حاشیه رودخانه ها جدا خودداری شود.
احتمال بروز سیلاب در استان های شمال غربیبه گزارش عصرپرس، قاسم زاده گفت: با توجه به نتایج مدلهای پیش بینی سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بارش در شمالغرب کشور شامل استانهای آذربایجانغربی، آذربایجانشرقی، اردبیل و کردستان و نیز استانهای کرمانشاه، گیلان و زنجان فعالیت مناسبی را خواهد داشت اما با توجه به ماهیت بارشهای بهاره، پیش بینی می گردد در برخی ساعات بارشهای رگباری اتفاق افتاده و باعث طغیان رودخانه ها و مسیل ها گردد. 

سخنگوی صنعت آب افزود: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، از هموطنان عزیز در این استانها تقاضا می شود به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه نموده و مراقبت های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی حادث نشود. در همین راستا، تقاضا می شود فعالیت های کشاورزی و دامداری بویژه عشایر در بستر رودخانه ها، کارگاه های عمرانی و معادن شن و ماسه، گردشگری در حاشیه رودخانه در این ایام با مراقبت های لازم و با توجه ویژه به هشدارهای صادره از سوی مراجع ملی و استانی صورت پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: