اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 18 May 2023
با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو انجام شد؛
طرح آبرسانی به ۱۵۵روستای استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.
بهره‌برداری رسمی از طرح‌‌ آبرسانی به ۱۵۵روستای سیستان و بلوچستانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت نیرو، امروز پنج‌شنبه همزمان با سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان، طرح‌ آبرسانی به ۱۵۵ روستای این استان با جمعیت ۶۶ هزار نفر به طور رسمی افتتاح شد.

این طرح‌ها در ۱۹ شهرستان استان در قالب ۷ مجتمع آبرسانی و ۲۶ پروژه، از محل طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان اجرا شده است.

حجم عملیات انجام شده برای این تعداد روستا، شامل ۴۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در اقطار ۹۰ تا ۵۰۰ میلیمتر، ۱۲ حلقه چاه با ظرفیت ۱۲۲ لیتر بر ثانیه، احداث ۸ باب مخزن ذخیره با حجم ۲۰۰۰ مترمکعب و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ است.

با بهره‌برداری از این تعداد روستا، شاخص آبرسانی استان با ۱.۶ درصد ارتقا به عدد ۷۲.۶ درصد رسید.

"پسابندر"، به عنوان اولین روستای نوار ساحلی در جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور که فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی بود با اجرای ۳۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع از محل آب‌شیرین‌کن به آب پایدار متصل شد، آبرسانی به این روستا با توجه به جایگاه استراتژیک آن از جمله شاخص‌ترین طرح‌های این افتتاحیه بوده است.

این گزارش می‌افزاید، با حمایت دولت سیزدهم و همت وزارت نیرو، تأمین آب پایدار و رفع تنش آبی از روستاها، در اولویت کار قرار گرفت و در همین راستا برای رفع محرومیت و تأمین آب پایدار ۱۷۵۱ روستای استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، قراردادی به ارزش ۴۸۳۰ میلیارد تومان منعقد شد.

اجرای بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و احداث ۱۵۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره، بخشی از اقدامات برنامه‌ریزی شده در راستای تامین آب و یا رفع تنش آبی این تعداد روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو است. 

گفتنی است، از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۴ روستای سیستان و بلوچستان آبرسانی و یا رفع تنش آبی شده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: