اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 18 May 2023
با حضور رئیس جمهور انجام شد؛
همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان، عملیات اجرایی و بهره برداری از چندین پروژه مهم صنعت آب در این استان به سرانجام رسید.
آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های مهم صنعت آب درسیستانبه گزارش عصرپرس، امروز پنجشنبه و در جریان سفر آیت‌الله " سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور به همراه "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان، چند پروژه مهم آبرسانی در این استان افتتاح و بهره‌برداری رسید.

یکی از این پروژه‌ها آبگیری سد مخزنی کهیر پس از ۱۳ سال وقفه بود که با هدف تأمین آب ۷۵ روستا و تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی در 1500 هکتار از اراضی منطقه به سرانجام رسید.

این سازه مدیریت منابع آب سطحی ۵۵ متر بلندای تاج دارد و ۳۴۳ میلیون متر مکعب معادل ۱.۷ برابر سد امیرکبیر تهران در خود آب ذخیر می‌کند.

عملیات اجرایی ساخت این سد از نوع بتنی غلتکی، به ارتفاع حدود ۵۵ متر از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و امروز با حجم مخزن ۳۴۳ میلیون مترمکعب آبگیری شد.

علاوه بر این در جریان این سفر و با دستور رئیس جمهور عملیات انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد یورو آغاز شد.

طول خطوط اصلی و فرعی این پروژه مهم انتقال آب که دارای ظرفیت آبرسانی ۲.۴ میلیارد مترمکعب در سال را دارد، ۱۷۹۰ کیلومتر خواهد بود.

همچنین در این سفر، طرح جهاد آبرسانی در ۱۵۵ روستای سیستان‌وبلوچستان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال با تحت پوشش قراردادن ۶۶ هزار و ۲۵۰ نفر از آب شرب سالم و پایدار افتتاح شد.

طرحی که به منظور بهره‌برداری از آن، علاوه بر احداث ۱۰۵ کیلومتر خط آبرسانی، ۸۳ کیلومتر اصلاح شبکه در کنار ۲۳۴ کیلومتر توسعه شبکه اجرا شد و با بهره‌برداری از این پروژه ها، شاخص آبرسانی استان با ۱.۶ درصد ارتقا، به عدد ۷۲.۶ درصد خواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: