اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 01 May 2023
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه امروز در نقطه استقلال کامل قرار داریم و تا ۵ سال اینده به خودکفایی کامل دست می یابیم، گفت: در این راستا بیش از ۲۵۰ دانش فنی مورد نیاز این صنعت است
امروز در نقطه استقلال کامل صنعت پتروشیمی قرار داریمبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی در چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با تاکید براینکه صنعت پتروشمی ما در سال ۵۷ وابسته صد درصدی به کشورهای دیگر بود، گفت:  عملکرد واحد های پتروشمی ما در این سال  یک و نیم میلیون تن تولید بوده است .

وی افزود:با پیروزی انقلاب اسلامی دسیسه های دشمنان شروع شد و  مخالفین به فکر تجزیه کشور بودند اما به لطف خداوند و تلاش جوانان ایرانی توان علمی و تکنولوژی خود را افزایش دادیم .

شاهمیرزایی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه جایگاه ایران در صنعت پتروشمی  با تمام مشکلات و تحریم ها بیش از۹۳ میلیون تن ظرفیت نصب شده دارد،گفت: بیش از ۶۰ برابر ظرفیت پتروشمی ما افزایش یافته و تا ۱۲ آینده به بیش از دو برابر ظرفیت خود دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه گفت: همکاری شرکت های بزرگ صنعتی با ایران افتخار بزرگی است باید زیاده خواهان بین المللی را کنار زد چرا که ایران از سه هزار سال پیش سابقه تمدن دارد و این یک افتخار است.

شاهمیرزایی در ادامه افزود:بیش از ۵۰ گرید در داخل صنعت پتروشیمی صورت می‌گیرد و تا پایان دولت از وابستگی به کاتالیست خارج خواهیم شد و بیش از ۸۰ درصد بومی سازی در برخی از بخش ها صورت گرفته است 

معاون ‌وزیر نفت گفت: امروز در بسیاری از بخش ها پیشرو هستیم و صادرات کاتالیست یه کشور های پیشرفته داشته ایم و صنعت جامع کاتالیست در نمایشگاه ایران پلاس سال گذشته امضا شده و همین موضوع برای دانش بنیان مشخص شده است.

وی گفت: امروز در نقطه استقلال کامل قرار داریم و تا ۵ سال این ه به خودکفایی کامل دست یابد 
و در این راستا بیش از ۲۵۰ دانش فنی مورد نیاز داریم عمده دانش های فنی در این صنعت است.

شاهمیرزایی با تاکید براینکه دولت تنظیم کننده کلان است ، گفت: هر دانشگاه و کارگاه محلی برای تولید محصولات ماست و در واقع جاری مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده تمام توان خود را در این راه گذاشته ایم.

وی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی ، گفت: ۲۱ محصول تکمیل زنجیره برنامه ریزی کرده ایم و حدود ۴ و نیم میلیون دلار  اعتبار لازم  دارد و باید بخش های فناور کار های لازم را برای تکمیل این زنجیره انجام دهند.

شاهمیرزایی در ادامه با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۵ درصد مواد اولیه محصولات از صنعت پتروشمی است، گفت: در افق آینده ۱۵۰ میلیون دلار ارزش صادرات محصولات پتروشمی ایران خواهد بود و سرمایه گذاری در این صنعت قطعا سرمایه گذاری با سود است.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: