اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 29 April 2023
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مشارکت 20 هزار میلیارد ریالی خیران در آبرسانی پایدار به روستاهای محروم کشور طی دو سال گذشته خبر داد.
مشارکت 20 هزار میلیارد ریالی خیران در آبرسانی به روستاهای محروم کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مجید آقازاده در جلسه هماهنگی برگزاری اولین همایش تکریم خیران آبرسان کشور که در شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار شد، گفت: کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بیشترین جذب کمک‌های خیری برای آبرسانی به روستاها را داشته‌اند.

وی با تجلیل از "حاج اکبر ابراهیمی" بزرگترین خیر آبرسان کشور اظهار داشت: همانطور که خیران دربخش‌های درمان، آموزش و ... نقش سازنده‌ای ایفا کرده‌اند، با تاکید وزیر نیرو شرایط استفاده از ظرفیت‌های افراد خیر و نیکوکار در حوزه تامین آب شرب روستاها فراهم شده است، در همین رابطه مجمع خیران آبرسان کشور راه‌اندازی و در 15 استان هم ثبت شده و روند کار در سایر استان‌ها در حال پیگیری است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه فعالیت‌های سقایی با مشارکت افراد نیکوکار و رفع حجم بزرگی از مشکلات موجود، خاطرنشان کرد: در اولین همایش خیران آبرسان کشور که خرداد ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود علاوه بر اعلام موجودیت و تبیین اهداف، برنامه‌ها و نیازها و چالش‌ها، از خیرین آبرسان هم که در دو سال اخیر با وجود نبود یک تشکل منسجم وارد میدان شدند و اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند قدردانی خواهد شد. 

وی همچنین با اشاره به طرح ایده جهاد آبرسانی توسط وزیر نیرو در دولت سیزدهم افزود: با ورود افراد خیر به حوزه تامین آب شرب، بخش زیادی از مشکلات روستاهای محروم رفع خواهد شد و با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد رشد و توسعه مشارکت خیران در این حوزه باشیم.

وی همچنین از تعیین ردیف اعتبار متمرکز در سال جاری به مبلغ هزار و 750میلیارد ریال با همکاری سازمان برنامه و بودجه خبر داد که صرف تکمیل اجرای کامل پروژه‌ها و طرح‌های آبرسانی خیران در روستاها خواهد شد. 

وی در ادامه به برخی تسهیلات تعیین شده برای مشارکت خیران آبرسان از جمله معافیت مالیاتی اشاره کرد و از تولید کنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنایع خواست همانطور که در امر مدرسه‌سازی حضور فعال داشتند در عرصه جهاد آبرسانی و تامین آب پایدار روستاهای محروم نیز مشارکت کنند.

آقازاده با بیان اینکه بستر لازم توسط شرکت مهندسی آبفا کشور و شرکت‌های آبفا در استان‌ها برای جذب خیران و مشارکت خود شرکت‌ها برای آبرسانی به روستاها فراهم شده، افزود: این شرکت در صدد است با ملاقات با آیات عظام و مراجع تقلید مجوزی دریافت کند که براساس آن ثلثی از سهم امام در امر آبرسانی هزینه شود.

در این نشست که "محمدرضا قربانی" نماینده  بنیاد خیریه "حاج اکبر ابراهیمی" هم حضور داشت، مدیرعامل آبفا خراسان رضوی  از رفع مشکل آب 270 روستاي اين استان به همت افراد خير و نيکو خبر داد.

سید ابراهیم علوی، افزود: با اين اقدام 130هزار نفر جمعيت روستانشين از آب شرب پايدار برخوردار شدند.

وي کمک‌هاي افراد خير را شامل خريد و تحويل انواع لوله در سايزهاي مختلف، اتصالات، پمپ و حفر و تجهيز چاه به ارزش 380ميليارد ريال اعلام و اظهار داشت: آبفای خراسان رضوي پيرو دستور وزير نيرو براي تسريع در شروع فاز عملياتي پروژه‌هاي محروميت‌زدايي با استفاده از ظرفيت خيران، اقدام به تهيه بانک اطلاعاتي 888 روستاي محروم در استان کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: