اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 11 June 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در سال گذشته با تلاش تمامی همکاران و پیمانکاران این شرکت، بیش از 206 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر مشهد اجرا شده که در سطح استان یک رکورد محسوب می‌شود.
اجرای 206 کیلومتر از شبکه فاضلاب مشهد طی سال گذشتهبه‌گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری عصرپرس از پاون، سیدعلیرضا طباطبایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در سال گذشته با تلاش تمامی همکاران و پیمانکاران این شرکت، بیش از 206 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر مشهد اجرا شده که در سطح استان یک رکورد محسوب می‌شود.
 وی ضمن بیان این مطلب گفت: این رقم با احتساب توسعه شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده توسط همکاران بهره‌برداری فاضلاب در مناطق چهارگانه شرکت به 220 کیلومتر رسیده است.
وی ادامه داد: با نصب 12 هزار فقره انشعاب فاضلاب در قراردادهای فاینانس داخلی یک رکورد دیگر نیز برای شرکت به‌دست آمده است و از 206 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده در سال 95 بیش از 83 کیلومتر آن از طریق قراردادهای فاینانس داخلی، 25 کیلومتر از محل منابع عمرانی و 98 کیلومتر از محل منابع داخلی و تبصره 3 تأمین اعتبار شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اظهار داشت: بخشی از پروژه‌های اجراشده فاضلاب در حاشیه شهر مشهد نظیر گلشهر، طبرسی شمالی، میثم شمالی، بلوارتوس و صابر اجراشده و در حال حاضر کل شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شده شهر مشهد به 2940 کیلومتر رسیده و در سال جاری نیز اجرای 390 کیلومتر پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در قالب قراردادهای موجود ادامه خواهد یافت که حدود 290 کیلومتر آن مربوط به حاشیه شهر است.
طباطبایی افزود: در سالی که گذشت تعداد 38 قرارداد اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به مبلغ حدود 1034 میلیارد ریال، 5 قرارداد نظارت، بازرسی و آزمایشگاه به مبلغ حدود 20 میلیارد ریال و یک قرارداد خرید لوله به مبلغ 12 میلیارد ریال منعقد شده است و مبلغ صورت وضعیت‌های رسیدگی شده در سال 95 در بخش شبکه 571 میلیارد ریال و در بخش نظارت و آزمایشگاه 25 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: از پروژه‌های مهم به سرانجام رسیده در سال جاری می‌توان به افتتاح و بهره‌برداری دو تصفیه خانه فاضلاب خین عرب با حضور رییس‌جمهوری و با ظرفیت 83 هزارمترمکعب در شبانه روز و تصفیه خانه فاضلاب التیمور با حضور وزیر محترم نیرو و با ظرفیت 80 هزار مترمکعب در شبانه روز اشاره کرد.
طباطبایی افزود: با اقدام مناسب با اجرای خط انتقال بای پس از میدان امام حسین به کال دروی مشکل فوران و پس زدگی فاضلاب هنگام بارندگی‌های شدید در میدان امام حسین (ع) برطرف شده است.
وی اظهار داشت: در سال جاری پروژه سازه مقسم تصفیه‌خانه‌های پرک‌اند آباد با ظرفیت کل 400 هزار مترمکعب در شبانه روز که وظیفه انتقال فاضلاب از دو خط انتقال موجود غرب مشهد به تصفیه‌خانه‌های پرکندآباد 1 و 2 (و در صورت نیاز پرکند آباد 3) را به عهده خواهد داشت به پایان رسیده و به بهره برداری خواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: