اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 25 April 2023
با حضور رئیس جمهور؛
34 پروژه عظیم آب و برق در استان خوزستان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
34 پروژه صنعت آب و برق در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،در نخستین سفر استانی "آیت‌الله رئیسی" رئیس‌جمهور و "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو در سال جدید به استان خوزستان در روزهای پایانی هفته جاری (هفتم و هشتم اردیبهشت)، 34 پروژه صنعت آب و برق استان با اعتبار 16.8 هزار میلیارد تومان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

بر این اساس، نیروگاه گازی دو کوهه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در اندیمشک و واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۹۶ مگاوات در اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین 27 پروژه انتقال و فوق توزيع برق در خوزستان افتتاح می‌شود. اين پروژه‌ها شامل 2389 مگاولت آمپر پست انتقال برق، 128 كيلومتر مدار خطوط انتقال برق، 25 مگاوات نيروگاه DG و 4.8 مگاوات بانك خازني است كه با سرمایه‌گذاری حدود 8000 ميليارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.

بهبود سطح ولتاژ و قابليت مانور شبكه انتقال برق خوزستان، تعديل بار شبكه، تامين برق پروژه‌هاي صنعتي در کنار افزايش پايداري شبكه برق استان از جمله اهداف اجراي اين پروژه‌هاست.

همچنين در این سفر، پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نياز كارخانه NGL900 شركت مناطق نفت خيز جنوب را تامين خواهد كرد، به بهره‌برداری می‌رسد؛ اين پست برق با سرمايه‌گذاري 2500 ميليارد ريال اجرا شده است.

علاوه بر آن، عملیات آبرسانی به 174 روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور آیت‌الله رئیسی و علی‎ اکبر محرابیان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور 7138 روستا است که از این تعداد 766 روستا مربوط به روستاهای واقع در استان خوزستان می‌شود.

طرح جهاد آبرسانی تاکنون در 2500 روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است. در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، 640 روستا از محل محرومیت‌زدایی قرار گرفته است که این 174 روستا بخشی از آن است. تاکنون مشکل آب شرب 1753 روستا در استان به صورت کامل برطرف شده است.

همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز به بهره‌برداری می‌رسد. این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.

اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

در این سفر، افتتاح پروژه تامین آب و توسعه شبکه و ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و احداث خط انتقال برق به طول 11 کیلومتر با هدف افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری و اصلاح خط برق بنه‌باشت جهت اراضی شبکه آبیاری مدرن کشاورزی منطقه در دستورکار قرار می‌گیرد.

بهره‎‌برداری از طرح تامین و انتقال آب به 600 هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار در منطقه می‌شود از دیگر برنامه‎‌های اجرایی در این سفر استانی است.

همچنین تصفیه‌خانه آب شرب شیبان جهت ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان به بهره‌برداری می‌رسد.

لازم به توضیح است، آیت الله رئیسی تاکنون ۶ بار به استان خوزستان سفر کرده و بخش‌هایی از مشکلات این استان حل و فصل شده است که پیرو این سفرها تحولاتی را در حوزه آب خوزستان و پتروشیمی‌ها شاهد بودیم.





نام:
ایمیل:
* نظر: