اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - 19 April 2023
وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت:
وزیر نیرو گفت: مدیریت مصرف جزیی از الزامات و دستور اخلاقی دین مبین اسلام است؛ این مدیریت مصرف باید تابع فناوری‌های نو و ضوابط اقتصادی باشد که ما در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های خوبی در این باره داریم.
برنامه‌های خوبی برای مدیریت مصرف آب و برق داریمبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو ، "علی‌اکبر محرابیان" در حاشیه جلسه هیئت دولت، در رابطه با مدیریت مصرف آب و برق مردم در تابستان سال‌جاری گفت: مدیریت مصرف جزیی از الزامات و دستور اخلاقی دین مبین اسلام است و همچنین یکی از ضرورت‌های زندگی امروز محسوب می‌شود. این مدیریت مصرف باید تابع فناوری‌های نو و ضوابط اقتصادی باشد، بر این اساس در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های خوبی برای مدیریت مصرف پیش‌بینی کرده‌ایم که به زودی اعلام می‌شود.

وزیر نیرو درباره وضعیت سدهای کشور و مشخصا در پاسخ به این سوال که آیا سدها پر هستند، گفت: پرشدگی میزان سدها در مناطق مختلف کشور متفاوت بوده و اکنون میزان پرشدگی سدها ۶۴ درصد است و در برخی نقاط کشور وضعیت خوب است و برخی سدها در مرحله سرریز قرار دارند.

محرابیان افزود: در برخی نقاط میزان پرشدگی سدها متفاوت است، هم‌اکنون به طور متوسط در کشور ۱۲ درصد با شرایط نرمال فاصله داریم، ولی نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم. در برخی استان‌ها به ویژه خوزستان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی شاهد خشکسالی هستیم و امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد بارش‌هایی باشیم تا این کمبودها جبران شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: