اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 05 April 2023
بهادری جهرمی:
سخنگوی دولت گفت: کمک‌هزینه مسکن کارگران در جلسه هیأت وزیران بررسی و مبلغ ۹۰۰ هزار تومان که از سوی شورای عالی کار پیشنهاد شده بود، تصویب شد.
کمک‌هزینه مسکن کارگران ۹۰۰ هزار تومان تعیین شدبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بخش اعظم جلسه امروز هیئت دولت، با توجه به اینکه پس از دیدار روز گذشته کارگزاران جمهوری اسلامی در دیدار با رهبر انقلاب صورت گرفت، به بررسی و پیگیری صحبت‌های مقام معظم رهبری اختصاص یافت.

وی افزود: روز گذشته لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در مجموعه دولت نهایی و به مجلس ارسال کردیم.

بهادری جهرمی گفت: نرخ تضمینی خرید گندم در جلسه امروز مطرح شد، پیشنهاد وزیر محترم جهاد کشاورزی بررسی و با توجه به اهمیت این مسأله، به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شد تا جلسه بعد به  جمع بندی نهایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران هم در جلسه هیئت دولت بررسی شد و همان مبلغ ۹۰۰ هزار تومانی پیشنهادی شورای عالی کار تصویب شد.

سخنگوی دولت درباره برداشت نادرست از پاسخ خود به سوالی در نشست خبری روز گذشته درباره اینکه آیا یارانه کسانی که ارز دولتی دریافت می‌کنند قطع می‌شود یا نه؟، توضیح داد: مبنای برخورداری یا عدم برخورداری از یارانه این است که دارایی و درآمد فرد با توجه به خانواده‌ی وی مشخص می‌شود که در چه دهکی است و وقتی در دهک پایین باشد، فرد یارانه دریافت می‌کند. از جمله منابع اطلاعاتی همین دریافت ارزهای ۲۰۰۰ و یا همان ۵۰۰۰ یورویی است که وزارت تعاون می‌تواند از آن برای تعیین دهک خانوارها استفاده کند؛ زیرا کسانی که ارز می‌گیرند، عموماً جزو افرادی هستند که در دهک بالا قرار دارند.

بهادری‌جهرمی اضافه کرد: مردم دقت کنند کسی از کارت ملی‌شان چه برای تراکنش بانکی و چه برای دریافت ارز سوءاستفاده نکند؛ این جزو مواردی هستند که برای دهک‌بندی افراد و خانوارها ملاک قرار می‌گیرند.

وی هم‌چنین درباره برخی مواضع مقامات دولت قبلی درباره نرخ ارز و عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای خاطر نشان کرد: بعضی علاقه دارند به‌دنبال حاشیه بروند ولی دولت باید به اصل بپردازد؛ آن‌قدر مردم و کشور کار دارد که وقت رسیدن به حاشیه را نداریم. ماه رمضان ایام برکت و غفران الهی است، برخی‌ها درباره کارهای گذشته‌شان، دستاوردها، گزارش‌ها و نتیجه آماری عملکردشان در طول یک دهه گذشته فکر کنند و استغفار کنند و از ایام ماه مبارک بهره ببرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: