اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - 13 March 2023
با حضور وزرای نیرو و انرژی دو کشور؛
قرارداد تجاری تبادل انرژی الكتريكی ایران و پاکستان در حضور وزرای نیرو و انرژی دو کشور به امضا رسید.
قرارداد تجاری تبادل انرژی بین ایران و پاکستان امضا شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، مراسم امضاي قرارداد تجاري تبادل انرژي الكتريكي بین ایران و پاكستان در حضور علي اكبر محرابيان وزير نيرو و خرم دستگیر خان وزير انرژي پاكستان در ساختمان وزارت نيرو برگزار شد.

بر اساس این قرارداد که به امضای آرش کردی مدیرعامل توانیر و ریحان اختر نماینده وزارت انرژی پاکستان رسید، ظرفيت تبادل برق دو كشور روي خطوط 132 كيلوولت با 100 مگاوات افزايش به 200 مگاوات می‌رسد. این در حالی است که با اجراي فاز دوم و احداث 70 كيلومتر خط 230 كيلوولت در پاكستان، توان انتقال نيرو بين دو كشور در آينده نزديك به 400 مگاوات ارتقا می‌یابد.

بنا بر این گزارش، این قرارداد حاصل توافقات وزیران نيرو و انرژي دو كشور در كمتر از يك سال گذشته است كه با سرعتي كم نظير و در مدت زمانی كمتر از 9 ماه عمليات طراحي، مهندسي و اجراي آن به اتمام رسيده و 83 كيلومتر خط 132 كيلوولت به همراه پست‌ها و تجهيزات جانبي، احداث و آماده بهره‌برداري شده است که بهره‌برداري رسمي از آن به زودي با حضور مقامات ارشد دو كشور آغاز مي‌شود.

"خرم دستگیر خان" وزير انرژي پاكستان در اين مراسم، مديريت و راهبري مهندس محرابيان وزير نيرو در اجراي سريع اين پروژه را شايسته تقدير دانست و از تلاش تيم‌هاي فني دو كشور در اجراي بي نقص پروژه قدرداني كرد.

این گزارش حاکی است، پروژه تقويت ارتباط الكتريكي دو كشور از سال 88 كليد خورد، در عین حال و در پي نشست وزراي نیرو و انرژي دو كشور در تير امسال، مجدد احيا و با اراده هر دو دولت طي 9 ماه به نتیجه رسید.

همكاري در امور فني مهندسي، بهره‌گيري از توان سازندگان ايراني و ايجاد شركت‌هاي مشترك در زمينه برق و انرژي از ديگر جنبه‌هاي مورد تفاهم در این قرارداد است.



نام:
ایمیل:
* نظر: