اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 05 March 2023
مدیر دفتر تجاری سازی پژوهشگاه نیرو خبر داد:
مدیر دفتر تجاری سازی پژوهشگاه نیرو با اشاره به تنوع و تضاد بین برخی قوانین و مقررات، گفت: با تصویب آیین نامه دانش بنیان ها و دستورالعمل تجاری سازی بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده و علاوه بر آن نیزرکن کمیته تجاری سازی در مجموعه توانیر برقرار شده که این کمیته مسئولیت رفع این موانع و حمایت ازتجاری سازی را بر عهده دارد.
رفع موانع دانش بنیان ها با تصویب آیین نامه دانش بنیان ها و دستورالعمل تجاری سازیخبرنگار: پروین مرادی 
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، علیرضا اسدی مدیر دفتر تجاری سازی پژوهشگاه نیرو در حاشیه رویداد "تجاری سازی نتایج تحقیقات صنعت برق و انرژی" با اشاره به اینکه در این رویداد ۳۱طرح را برای تجاری سازی معرفی می کنیم، گفت: اهمیت این موضوع از انجای است که درقانون جهش دانش بنیان و دستورالعمل های که تاکنون برای تجاری سازی نوشته شده چهارچوب حقوقی قراردادی آن تنظیم شده اما عملیات اجرایی آن که مهم ترین آن بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان فرایند تجاری سازی را ریسک پذیر می بینند و بدون حمایت دولت وارد این بحث نمی شوند.

اسدی ادامه داد: این نوع رویداد ها کمک می کند تا حمایت های قانونی  پیش بینی شده به صورت عملیاتی محقق شده و نتایج ملموسآن را شرکت ها مشاهد کنند.

وی گفت: این رویدادها باعث می شودخود مجموعه و شرکت‌های تابع این باور را پیدا کنند که ار محل تحقیقات و پروژه های تحقیقاتی میتواند مسائل خود را به صورت صنعتی حل کنند.

اسدی گفت: مجموعه شرکت های که از ابتدای طرح ها مشارکت داشته اند ۱۶ شرکت توزیع برق و ۷ شرکت برق منطقه ای هستند که طرح ها خود را ارایه داده اند.

مدیر دفتر تجاری سازی پژوهشگاه نیرو در ادامه با بیان اینکه صنعت برق از نظر فناوری صنعت بالای محسوب می شود و ورود محصولات جدید در این صنعت بخاطر حفظ امنیت شبکه مخاطره دارد، اظهارداشت: ملاحظات سختگیرانه ای در این حوزه صورت می‌گیرد و محصولات به سختی ورود پیدا میکنندبنابراین مجموعه حمایت های که باید صورت گیرد تا یک محصول به صورت صنعتی در چرخه شرکتهای بهره بردار برسد کار دشواری است و با این رویداد فضای فکری و عملیاتی تجاری سازی برقرار می شود.

اسدی ادامه داد:در حال حاضر بین دو تا ۵ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده برای طرح ها در نظر گرفته شده و پرداخت ها بنا به مرحله ای پیشرفت انجام می شودو منعی برای هیچ شرکتی در این رابطه وجود ندارد .

وی ادامه داد: در حال حاضر نمونه های ۳۱ طرح آماده شده و در میانه راه قرار داریم و مرحله مهمی هستیم که بتوانیم اطمینان را برای شرکت سرمایه گذار و سازنده ایجاد کنیم چرا که این محصولات از نظر تجاری وفنی منافع خوبی برای آنها فراهم خواهد کرد.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه تنوع و تضاد بین برخی  قوانین و مقررات ، گفت:  با تصویب آیین نامه دانش بنیان ها و دستورالعمل تجاری سازی بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده و علاوه بر آن نیزرکن کمیته تجاری سازی در مجموعه  توانیر برقرار شده که این کمیته مسئولیت رفع این موانع و حمایت ازتجاری سازی را بر عهده دارد.



نام:
ایمیل:
* نظر: