اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 08 June 2017
تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد در مراسمی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و جمعی از مسوولان استان یزد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد

سرویس اقتصادی عصرپرس: معصومه ابتکار وعلی یزدانی با حضور در شهرک صنعتی استان یزد، فاز نخست تصفیه خانه یاد شده را با ظرفیت چهار هزار و 500 مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز افتتاح کردند.

این تصفیه خانه که 65 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب دارد در زمینی به مساحت 56هزار مترمربع و با هزینه 95 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

واحدهای تصفیه خانه مورد اشاره شامل آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ اولیه فاضلاب خام ، واحد دانه گیری ،چربی گیر با هوادهی و ایستگاه پمپاژ پساب است.

همچنین این تصفیه خانه دارای مخازن متعادل سازی ، هوادهی لجن و ته نشینی استاتیکی است وعملیات اجرایی این تصفیه خانه از سال 91 در استان یزد اغاز شده بود.

طرح تصفیه خانه مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد در دو مدل با هدف آبیاری فضای سبز برنامه ریزی شده و قادر است بصورت شبانه روز 9 هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند و فاز دوم آن در صورت تکمیل ظرفیت فاز نخست، اجرایی می شود.

شهرک صنعتی یزد در پنج کیلومتری غرب شهر یزد واقع شده، هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب و 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند

نام:
ایمیل:
* نظر: