اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 04 March 2023
رییس سازمان انرژی اتمی ایران:
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دیدار با آقای گروسی از دیروز بعدازظهر آغاز شد که این دوره از مذاکرات پیام آور برقراری ارتباطات و روابط کاری به صورت حرفه‌ای بین آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران است.
لزوم پایبندی آژانس به وظایف خود در چارچوب ضوابط پادمانیبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مهندس محمد اسلامی در پایان مذاکرات با «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین‌المللی درباره روند این مذاکرات اظهار کرد: نکته ای که برای ما حائز اهمیت این است که ارتباطات، رفت و آمدها و گزارش‌ها همواره باید اعتمادآفرین باشد و ما بتوانیم روندی اطمینان‌بخش به‌منظور حل و فصل مسایل و نیز  پرهیز از امکان ورود و نفوذ عناصر و عواملی که نیت و هدف آنها برهم زدن روابط عادی و حرفه‌ای است را به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: روابط باید به‌‌گونه‌ای باشد که شیوه تعامل فعلی پایدار بماند و آژانس نیز همواره باید به وظایف خود در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران و در چارچوب ضوابط پادمانی پایبند بوده و به‌صورت اطمینان‌بخش آنها را حفظ کند.

وی ادامه داد: این موارد و مطالب در قالب گفت‌و‌گوهای دو جانبه و مشترک بین ایران و همکاران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آقای گروسی مطرح شد و اطمینان دارم که این موارد به صورت پایداری تاثیرگذار خواهد شد.

حمایت آژانس از برگزاری کنفرانس هسته‌ای ایران به شکل بین‌المللی

اسلامی عنوان کرد: شب گذشته درباره نحوه برگزاری سی‌امین کنفرانس هسته‌ای ایران به شکل بین‌المللی با آقای گروسی صحبت و توافق شد که از سال آینده این کنفرانس بین‌المللی خواهد بود و اقدام آژانس در این زمینه کمک می‌کند تا از یک‌سو روایت‌گری صحیحی از برنامه هسته‌ای ایران صورت گیرد و از سوی دیگر شاهد ارایه ظرفیت قابل توجه دانشمندان، مراکز علمی و پژوهشی ایران خواهیم بود زیرا این رویداد به عنوان قابلیت و ظرفیتی قابل ملاحظه و تاثیر‌گذار می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای و برای ارایه به سایر کشورها برگزار شود.

وی تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس و با همکاری آژانس به شکل بین‌المللی خواهد بود و مورد توافق و حمایت آقای گروسی قرار گرفت.

شگفتی مقامات آژانس از سهم فوق‌العاده بانوان ایرانی در عرصه هسته‌ای

معاون رییس جمهور گفت: در نشست صمیمانه شب گذشته که با حضور آقای گروسی برگزار شد؛ شاهد حضور و سهم فوق‌العاده بانوان دانشمند ایرانی در عرصه هسته‌ای بودیم که موجب شگفتی آقای گروسی و همکاران ایشان بود که این تعداد بانوان فرهیخته در حوزه هسته‌ای کشور ما فعالیت دارند. همچنین چند تن از اعضای خانواده شهدای هسته‌ای نیز در نشست دیشب حاضر بودند  که اکنون این بانوان جزو اساتید بوده و در دانشگاه‌ها تدریس دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیام واضح همایش دیشب این بود که جریان علمی، پژوهشی و فناوری هسته‌ای در جمهوری اسلامی یک جریان قدرتمند است و خانم‌ها و آقایان در سنین مختلف و با سمت‌های گوناگون در آن حاضر هستند. جلسه شب گذشته همچنین بیانگر آن بود که این دانش درون‌زا با عشق و با ایمان رو به گسترش بوده و پیام آور صلح، مودت و دوستی است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده بوده و هست که دستاوردهای خود را با سایر ملت‌ها به اشتراک بگذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: