اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 04 March 2023
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران مطرح کرد:
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران(ساتبا) گفت: طی چهار سال آینده 3000 مگاوات صرفه‌جویی انرژی پیش‌بینی شده است که ۱۲۰۰ مگاوات آن برای کولرهای آبی، ۱۰۰۰مگاوات کولر‌های گازی، ۳۰۰ مگاوات در لامپ‌های روشنایی و ۵۰۰ مگاوات برای سایر تجهیزات خواهد بود.
برنامه صرفه‌جویی 3000 مگاواتی برق با بازنگری در استانداردهای انرژِی لوازم الکتریکیبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو (پاون)، "محمود کمانی" امروز شنبه در آیین رونمایی از استاندارد جدید برچسب انرژی کولرهای آبی در وزارت نیرو که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، رئیس سازمان ملی استاندارد و معاونان و مدیران وزارت صمت برگزارشد، اظهار کرد: وزارت نیرو دو برنامه دارد که اول افزایش نیروگاه‌های موجود است و همچنین برنامه کاهش میزان مصرف برق و بهینه‌سازی به میزان ۱۰ هزار مگاوات را داریم که اگر این برنامه دقیق انجام شود در سال ۱۴۰۵ میزان تقاضا و تولید ما یکسان خواهد شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: ما برنامه‌ای برای کاهش مصرف ۱٠‌ هزار مگاوات برق در نظر گرفتیم که ۳‌ هزار مگاوات آن از طریق بازنگری در استاندارد تجهیزات در چهار سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: از ۳ هزار مگاوات ۱۲۰۰ مگاوات آن برای کولرهای آبی ، ۱۰۰۰مگاوات کولرهای گازی، ۳۰۰ مگاوات در لامپ‌های روشنایی و ۵۰۰ مگاوات سایر تجهیزات برقی را شامل می‌شود.

کمانی افزود: حدود ۲۰ میلیون دستگاه کولر آبی داریم که حدود ۱۸ میلیارد کیلووات ساعت در سال مصرف برق و ۷۰۰ میلیون متر مکعب مصرف آب دارند.

وی بیان کرد: استانداردهای جدید علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف برق می‌شود، حدود ۳۰ درصد از مصرف آب کولرهای آبی را بهینه سازی می‌کند.

وی گفت: در برچسب استاندارد جدید کولرهای آبی رتبه‌های E ،‌F ،‌G از برچسب انرژی حذف و سه رتبه ±A+++،‌A++،A به بالای رده‌های برچسب انرژی اضافه شده است.

رئیس ساتبا بیان کرد: حدودا سالانه تولید یک میلیون کولر آبی داریم که البته تولید موتور آن بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۵۰ مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم.

کمانی بیان کرد: در سال آینده با توجه به توافقاتی که با وزارت صمت و سازمان استاندارد انجام می‌شود، استفاده اجباری از موتورهای BLDC را خواهیم داشت که با انجام این کار حدود ۵۰۰ مگاوات کاهش توان را به همراه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: